اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در استان‌های کشور

پرداخت عوارض خودرو در قزوین به صورت الکترونیکی امکان‌پذیر شد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد رایانه شهرداری منطقه یک قزوین از طراحی سامانه‌ای خبر داد که صاحبان خودرو را قادر به پرداخت عوارض سالیانه خودرو به صورت الکترونیکی می‌کند.

پرداخت عوارض خودرو در قزوین به صورت الکترونیکی امکان‌پذیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، فاطمه صمدی با اشاره به اینکه اجرای پروژه فوق از اسفند 86 آغاز شده و اکنون مراحل تکمیلی خود را پشت سر گذاشته است، در خصوص اهداف اجرای آن تصریح کرد: از آنجایی که در گذشته مراحل پرداخت عوارض خودرو به شکل سنتی و دستی انجام می‌شد و این روند مشکلاتی را در پی داشت، از این رو طرح الکترونیکی کردن پرداخت عوارض سالیانه خودرو با هدف جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین، افزایش دقت محاسبات، دسترسی سریع به سوابق خودرو، آزادسازی فضای مورد استفاده جهت بایگانی فیزیکی، دسترسی آسان به محل ارایه خدمت و جلوگیری از حضور مراجعین توسط واحد رایانه منطقه یک شهرداری قزوین به اجرا گذاشته شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سوابق بیش از 60 هزار پرونده خودرو در سطح شهر قزوین جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری شده است.

مسئول واحد رایانه شهرداری منطقه یک قزوین اظهار کرد: جمع‌آوری سوابق خودروها در سطح شهر قزوین در بانک اطلاعاتی به صورت الکترونیکی و طراحی نرم‌افزاری به منظور محاسبه و صدور فیش عوارض مربوطه انجام شده است.

صمدی تصریح کرد: شهروندان قزوینی می‌توانند برای استفاده از این سامانه با ارسال پیامکی حاوی شماره موتور و شماره شاسی خودروی موردنظر به شماره 3000470800 از میزان عوارض مربوطه مطلع شوند.

مسئول واحد رایانه منطقه یک شهرداری قزوین همچنین با مثبت ارزیابی کردن روند انجام این پروژه و استقبال چشمگیر شهروندان از اجرای آن، به واگذاری این خدمت به دفاتر خدمات ارتباطی اشاره کرد و با تصریح اینکه طرح فوق با حمایت استانداری قزوین در کل استان اجرایی شده و شهرهای اقبالیه، الوند، محمدیه و آبیک به شبکه وصول عوارض خودرو متصل شده‌اند، از آمادگی شهرداری منطقه یک قزوین جهت راه‌اندازی این سامانه در دیگر شهرهای استان قزوین خبر داد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول