حبیبالله تحویلپور امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با مرحله نخست ثبتنام شهروند الکترونیک اظهار داشت: در مرحله نخست آموزش شهروند الکترونیک، 60 هزار نفر از 400 هزار نفر سهمیه، ثبتنام کردند و با دریافت بسته آموزشی و اتصال به سیستم آموزشی LMS، آموزش مجازی را آغاز کردند.
وی در ادامه افزود: اگر شهروندان متناسب با دنیا حرکت نکنند از روند رو به جلو باز میمانند و در حال حاضر در ارائه خدمات، شاهد کاهش حضور فیزیکی اشخاص هستیم.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اضافه کرد: با ارائه خدمات به صورت غیر حضوری، اشخاص برای پرداخت قبوض خود به بانک مراجعه نمیکنند و خریدها به صورت اینترنتی انجام و ثبتنام دانشگاهها نیز اینترنتی صورت میگیرد.
وی گفت: با ارائه خدمات به صورت غیر فیزیکی، کتاب از سیستم آموزشی حذف و آموزش مدارس هم به صورت هوشمند میشود.
تحویلپور با اشاره به اهداف این طرح بیان داشت: از اهداف این طرح، صرفهجویی در وقت شهروندان، کاهش رفت و آمد که سبب کمتر شدن هزینههای مصرف، وقت، ترافیک، آلودگی زیستمحیطی، سرعت انتقال اطلاعات و خدمات است.
وی در مورد چگونگی پیگیری ارائه خدمات تصریح کرد: پیگیری ارائه خدمات از طریق کد رهگیری امکان دارد و ارائه کد رهگیری، ادارات و سازمانها را در قبال مردم پاسخگو میکند و سبب دورکار شدن بخشی از کارها میشود.
انتهای پیام/س20/ط4000