اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بهزیستی مازندران:

63 مرکز درمان اعتیاد مازندران زیر پوشش بهزیستی هستند/ زنگ خطر اعتیاد جدی گرفته نشد

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران از وجود 63 مرکز درمان اعتیاد اعم از سرپایی و ثابت زیر پوشش بهزیستی این استان خبر داد.

63 مرکز درمان اعتیاد مازندران زیر پوشش بهزیستی هستند/ زنگ خطر اعتیاد جدی گرفته نشد

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از شهرستان بهشهر، شکر‌الله پهلوانیان صبح امروز در نخستین همایش علمی کاربردی پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در بهشهر، با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات پیشگیری را 20 درصد افزایش دادیم، گفت: هر چند برای انجام فعالیت‌های خود به بودجه نیاز داریم، اما آنها را به اعتبارات موکول نمی‌کنیم و کارهای خود را با کمک سازمان‌های مردم نهاد و بخش‌های خصوصی ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: بخشی از اعتبارات پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران از بودجه‌های سازمانی و قسمتی هم از اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می‌شود.

پهلوانیان با اشاره به وجود 150 کمپ درمان اعتیاد در مازندران یادآور شد: از این تعداد، 37 کمپ سرپایی و 26 کمپ ثابت زیر پوشش بهزیستی مازندران هستند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران از برخورد با کمپ‌های غیرمجاز گفت و اینکه ابزارهای قانونی برخورد با این متخلفان، دادستانی و نیروی انتظامی هستند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از هزینه‌های ارائه شده به نهادهای دولتی برای بحث اعتیاد که بیشترشان در بخش درمان صرف می‌شود انتقاد کرد و ادامه داد: در پیشگیری از اعتیاد که کم هزینه‌تر است، کار خاصی انجام نمی‌شود و اگر هم می‌شود بیشتر برخورد بر اساس محورهای اجتماعی است.

وی با بیان اینکه یک فرد معتاد در خوشبینانه‌ترین شرایط 5 تا 6 نفر را درگیر موضوع اعتیاد می‌کند، خاطرنشان کرد: چطور است وقتی یک ماده غذایی ناسالم وارد چرخه بازار می‌شود همه بسیج می‌شوند، اما در بحث اعتیاد در حالی که در یکی از کمپ‌ها بیمار 10، 12 ساله داریم هنوز زنگ خطر اعتیاط را آنطور که باید به صدا در نیاورده‌ایم.

پهلوانیان با بیان اینکه شاید بتوان گفت 60 درصد معتادانی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند از افراد شاغل هستند، اذعان داشت: هنوز آمار دقیقی از تعداد معتادان نداریم و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمان، بیشتر افرادی هستند که بنا به وضعیت شغلی خود در صدد ترک اعتیاد بر می‌آیند.

همچنین در این نشست لیلا فرقانی مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان بهشهر در سخنانی از اینکه یک سوم معتادان کشور را افراد زیر 25 سال تشکیل می‌دهند، این امر را زنگ خطری جدی برای مسئولان دانست.

در پایان این مراسم از تلاشگران عرصه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در شهرستان بهشهر با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول