اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سبلان خودرو:

توان تولید 60 درصد قطعات خودرو در اردبیل وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سبلان خودرو گفت: با حمایت مسئولان و تأمین منابع اعتباری در قالب خوشه‌های صنعتی توان تولید 60 درصد قطعات صنعت خودرو در اردبیل وجود دارد.

توان تولید 60 درصد قطعات خودرو در اردبیل وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید خادمی عصر امروز در مراسم شکرانه و رونمایی از اتوبوس‌های شرکت سبلان خودروی اردبیل اظهار داشت: پروژه سبلان خودرو با بهره‌گیری از تجارب مدیران اجرایی توانمند و با هدف ارتقای صنعت خودروسازی در استان اردبیل 18 ماه پیش کلنگ‌زنی شد در حالی که بانک صنعت و معدن اجرای آن را در زمانبندی 29 ماهه تعریف کرده بود.

وی تصریح کرد: ما با بهره‌گیری از توان جوانان زبده و مدیران با تجربه و بهره‌گیری از توانمندی گروه صنعتی سایپا و ایران خودرو توانستیم در کمتر از 18 ماه کارخانه سبلان خودرو را راه‌اندازی کنیم به طوری که بخشی از این مدت زمان نیز صرف جابه‌جایی زمین مورد نظر این کارخانه و مشکلات دفع آب‌های موجود و سطحی در این منطقه شد.

خادمی با یادآوری این‌که سبلان خودرو با بهره‌گیری از توان شرکت دوو و تجارب ارزنده آنها قادر به تولید اتوبوس‌های درون‌شهری در فاز اول است، خاطر نشان کرد: با قراردادی که با شهرداری تبریز منعقد شده است 40 دستگاه تولید اولیه این کارخانه به شهر تبریز واگذار می‌شود تا در حمل و نقل عمومی این شهر مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول در ادامه ضرورت توسعه و گسترش واحدهای بالا دستی و پایین دستی صنایع خودروسازی در اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: تولید قطعات در داخل استان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و ما قطعه‌سازی را بالاتر از 10 هزار مورد در استان اردبیل انجام می‌دهیم به طوری که مابقی قطعات که تولید آنها صرف اقتصادی برای استان ندارد نظیر موتور و گیربوکس اغلب مونتاژ شده و تولیدی سایر مجموعه‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: با تجربه‌ای که در تولید خودروی سمند با استفاده از توانمندی نیروهای بومی و تولید قطعات در داخل داشتیم اعلام آمادگی کردیم تا با راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی در این استان در حوزه صنعت خودروسازی اشتغال پایدار 20 تا 50 هزار نفر را در مراحل مختلف فراهم آوریم.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت سبلان خودرو ادامه داد: تا سال آینده 20 درصد قطعات و تا سه سال آینده 60 درصد قطعات خودروسازی در این استان وجود دارد که باید به نحوی حرکت کنیم تا از توان و ظرفیت موجود استفاده کامل صورت گیرد.

خادمی از سبلان خودرو به عنوان یک پدیده بی‌نظیر و مبارک در صنعت خودروسازی کشور با تکیه بر استانداردهای جهانی به ویژه یورو 4 اعلام کرد و گفت: ساخت یک‌هزار و 700 قطعه مجموعه قطعات منفصله صنعت خودروسازی در کشورمان امکان‌پذیر است که از این تعداد 700 قطعه به دلیل ظرفیت محدود تولید صرفه اقتصادی برای گسترش واحدها و خوشه‌های صنعتی ندارد اما برای تولید یک‌هزار قطعه منفصله در استان می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: راه‌اندازی مجموعه‌های قطعه‌سازی در مناطق مختلف سودآوری و بهینه‌سازی مصرف را به دنبال دارد که ما امیدواریم با همراهی مقامات استان و رویه مناسب حمایتی بتوانیم با فراهم کردن بستر تولید این قطعات هم بستر اشتغال و هم امکان دسترسی آسان به قطعات متعدد خودرو را فراهم آوریم.

خادمی در ادامه تصریح کرد: ما باید در صنعت خودروسازی به عنوان یک صنعت گسترده و تحول‌آفرین مرحله به مرحله پیش برویم که کارخانه سبلان خودروی اردبیل نیز در مراحل مختلف برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده است تا با تولید قطعات مختلف خودرو به مرز خودکفایی در داخل استان اردبیل برسد.

این مسئول از آمادگی کامل این شرکت در بهره‌گیری از توان نیروهای با تجربه، پرتلاش، دانش فنی کارآمد در حوزه گسترش صنعت خودروسازی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای به ثمر نشستن این اهداف به یک عزم جدی نیاز داریم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول