اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد:

اردبیل صاحب کارخانه تولید قطعات خودرو می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: برای تبدیل شدن استان اردبیل به قطب صنایع خودرویی کشور، کارخانه تولید قطعات خودرو در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

اردبیل صاحب کارخانه تولید قطعات خودرو می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز در جریان بازدید از کارخانه تولید اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری سبلان خودروی اردبیل اظهار داشت: ما در کنار تولید خودرو با استفاده از ابزارهای مونتاژ شده به خودکفایی در این حوزه با تولید قطعات بومی نیاز داریم که مقدمات احداث آن در منطقه ویژه اقتصادی فراهم‌تر شده است.
وی با اعلام این‌که توسعه صنعت در این استان یکی از ابزارهای مؤثر در ایجاد فرصت‌های اشتغال و توسعه صنعت زیربنایی است، تصریح کرد: یکی از واحدهای اشتغال‌آفرین که می‌تواند بخش‌های متعدد آن زمینه اشتغال فراوانی را ایجاد کند بحث احداث و راه‌اندازی کارخانه اتوبوس‌سازی سبلان اردبیل است که اگر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، قادر است زمینه اشتغال بسیاری از بیکاران را در منطقه فراهم کند.
صابری با اعلام این‌که عملیات احداث این کارخانه به سرعت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی‌های اولیه به نظر می‌رسد تا اوایل زمستان اولین تولیدات این کارخانه روانه بازار شود و خریداران از مزایای آن استفاده کنند.
این مسئول اضافه کرد: ما به صورت جدی تکمیل و راه‌اندازی این کارخانه را دنبال می‌کنیم و معتقدیم راه‌اندازی آن به همراه ایجاد فرصت‌های اشتغال مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری بسیار مؤثر و راهگشا باشد.
وی به مونتاژ بودن اکثر قطعات این کارخانه اشاره کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از این امر و تولید قطعات اتوبوس‌های تولیدی ما نیازمند احداث کارخانه‌های متعدد قطعات هستیم که ضرورت دارد در این حوزه نیز سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.
به گزارش فارس، استاندار اردبیل در مورد برخی دغدغه‌های مطرح شده در فروش و بازاریابی خودروهای تولیدی گفت: نباید در این زمینه نگرانی وجود داشته باشد چرا که اگر تولید با کیفیتی وارد بازار شود در خرید و استفاده از این خودروها هیچ مشکلی در داخل و حتی کشورهای همجوار را شاهد نمی‌باشیم.
صابری ضرورت توجه به کیفی‌سازی تولیدات را در عرصه صنعت بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: صنعت ما زمانی می‌تواند در اوج تولید و صادرات قرار گیرد که به ابعاد کیفی محصولات تولید شده بیشتر توجه شود.
استاندار اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما در کنار راه‌اندازی این کارخانه با جذب و جلب سرمایه‌گذاران دیگر سعی می‌کنیم تا واحدهای تولیدی دیگری را در حوزه خودرو راه‌اندازی کنیم تا پاسخی به مطالبات مردم و رفع دغدغه‌های بیکاری جامعه داده باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول