اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگ‌ترین سایت ایران خودرو در محور تبریز ـ آذرشهر افتتاح می‌شود؛

تولید 200 هزار دستگاه پژو 207 در ایران خودرو آذربایجان/ تولید 80 درصد قطعات خودرو در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید 80 درصد قطعات خودرو در آذربایجان شرقی، صورت می‌گیرد،گفت: در این مرکز صنعتی سالانه حدود 200 هزار دستگاه انواع خودرو پژو 206 و 207 تولید خواهد شد.

تولید 200 هزار دستگاه پژو 207 در ایران خودرو آذربایجان/ تولید 80 درصد قطعات خودرو در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی شامگاه سه شنبه در آستانه افتتاح کارخانه ایران خودرو تبریز در نشست بررسی تولیدات این کارخانه با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان اینکه ایران خودرو آذربایجان، هدیه‌ای به مردم آذربایجان‌شرقی است، اظهار کرد: افتتاح کارخانه ایران خودرو آذربایجان موجب شکوفایی ظرفیت‌های قطعه‌سازی تبریز و آذربایجان‌شرقی می‌شود.
وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی و تبریز به تبع سابقه تاریخی که در حوزه صنعت و قطعه‌سازی دارد، ظرفیت بالایی برای تولید و توسعه صنعت خودروسازی کشور به حساب می‌رود.
رحمانی افزود: افتتاح ایران‌خودرو آذربایجان و سرمایه‌گذاری عظیمی که گروه ایران خودرو با همکاری بخش خصوصی انجام می‌دهد، علاوه بر تاثیر بسزایی که بر اقتصاد و اشتغال این منطقه می‌گذارد، در توسعه تکنولوژی ساخت خودرو نیز موثر خواهد بود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  افزود: این کارخانه سالانه بیش از 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت.
 
■ کارخانه 206 لوکوموتیوی عمل می‌کند
وی با بیان اینکه این کارخانه به صورت لوکوموتیوی عمل می‌کند، ادامه داد: توسعه صنعت خودروسازی در آذربایجان‌شرقی باعث می‌شود ظرفیت‌های قطعه‌سازی و همچنین خودروسازی این استان به خصوص تبریز، مورد استفاده قرار گرفته و در پیشرفت این صنعت حرکت جهشی صورت گیرد.

■ 80 درصد قطعات خودرو در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 80 درصد قطعات موردنیاز خودرو در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود که این موضوع مزیت بزرگی برای خودروسازان به شمار می‌رود.
رحمانی با تقدیر از حمایت‌های دولت در توسعه صنعت خودروسازی تبریز، عنوان کرد: تبریز با ظرفیت‌هایی که در بخش خودروسازی دارد، می‌تواند به پایگاه صادراتی این بخش تبدیل شود.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول