اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت بخش خصوصی

فرودگاه شیراز توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه می‌یابد.

فرودگاه شیراز توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محسن اردکانی در بازدید از طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی شیراز، با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز به علت فرسودگی و کم‌توجهی در گذشته در شأن مردم استان فارس و پایتخت فرهنگ و ادب این سرزمین نبود، اظهار داشت: طرح توسعه فرودگاه شیراز با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.

وی گفت: بهسازی محوطه ترمینال پروازهای داخلی با مساحت بیش از 80 هزار مترمربع، شامل تخریب ساختمان‌های قدیمی، اجرای شبکه فاضلاب، تسطیح و جدول‌گذاری، سنگ فرش معابر، ایجاد فضای سبز و آب‌نما و تأمین روشنایی محوطه، گام نخست در اجرای طرح توسعه فرودگاه شیراز به شمار می‌آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس افزود: توسعه ترمینال پروازهای داخلی به مساحت 8 هزار مترمربع از جمله فازهای اجرایی طرح توسعه فرودگاه شیراز است.

وی همچنین گفت: مساحت فعلی ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، نزدیک به 7 هزار و 300 مترمربع است که در اجرای مرحله نخست طرح توسعه، 8 هزار مترمربع دیگر به فضای ترمینال پروازهای داخلی اختصاص می‌یابد.

اردکانی با اشاره به این که احداث پارکینگ به مساحت 26 هزار مترمربع از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح در راستای رفاه حال شهروندان و مسافران است، افزود: احداث ساختمان پلیس فرودگاه، ساختمان ایمنی زمین و آتش‌نشانی فرودگاه شیراز نیز در قالب این طرح دیده شده که مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس ادامه داد: با تلاش مدیران و عوامل اجرایی این پروژه، بخشی از ترمینال و فضاهای این فرودگاه در هفته دولت و بخش عمده‌ای از آن در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین در پایان این بازدید، از آغاز عملیات اجرایی بهسازی و توسعه عوامل پروازی (شامل باندها و پارکینگ هواپیما) پس از انجام مطالعات در سال جاری خبر داد و گفت: مطالعه در زمینه بهسازی و توسعه عوامل پرواز فرودگاه نیز آغاز شده است که پس از پایان بررسی‌ها، عملیات اجرایی این بخش نیز در سال جاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول