اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س):

انتظار موجب کمال مؤمن می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) گفت: انتظار فواید بسیاری دارد که یکی از آنان ترغیب مؤمن در حرکت به سوی کمال است.

انتظار موجب کمال مؤمن می‌شود

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مهدویت و میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: در موضوع انتظار دو جنبه وجود دارد یکی مربوط به منتظر بودن است و دیگری به ایجاد شرایط لازم برای انتظار واقعی است که هیچ‌یک از این موارد نباید نادیده انگاشته شود.

وی ادامه داد: برخی از وظایف منتظرین در منابع ما مانند دعا کردن و صدقه دادن ذکر شده است که باید به آنها توجه کرد اما وظایف منتظران به این مسائل محدود نمی‌شود.

مشاور استاندار قم در امور بانوان اضافه کرد: در روایات داریم که بهترین اعمال انتظار و دعا برای فرج است اما وجهی که از این دعا کردن بیشتر ارزش دارد، مراقبت از نفس در زمان غیبت است.

وی ابراز داشت: منتظر واقعی باید به حالتی روحی برسد که همواره احساس کند مورد نظارت مستمر امام خود قرار دارد تا این روحیه برای او یک مراقبه دائمی به وجود بیاورد.

ظهیری افزود: بر این اساس اعتقاد به ولایت امام زمان(عج) بر کائنات حالتی را به وجود می‌آورد که موجب می‌شود انسان از درون و بیرون خود را پاکیزه کند.

وی گفت: انسان علاوه بر اعمال دائمی معمول باید نظارت بر خود را حفظ کند و این نظارت موجب می‌شود که هم مراقبت کند تا عمل خلافی از او سر نزند و هم موجب ترفیع رتبه اعمال او ‌شود.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) اظهار داشت: انسان منتظر نه تنها اعمال بیهوده و گناه انجام نمی‌دهد بلکه تلاش می‌کند عمل مثبت خود را هم ترفیع دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر معتقد باشیم که اعمال و آمادگی ما برای ظهور، دوران غیبت را کوتاه کرده و زمینه را برای رسیدن به آن جامعه آرمانی فراهم می‌کند، باید برای این مانع‌زدایی از ظهور تلاش کنیم.

ظهیری افزود: رفع موانع ظهور جز با آگاهی و هوشمندی انسان‌ها انجام نمی‌گیرد و مؤمنان می‌توانند با ایجاد این آگاهی در خود، وعده تمام کتب آسمانی را محقق کنند.

وی با اشاره به فواید و الزامات انتظار ادامه داد: اصلاح درونی، اصلاح بیرونی و رفع موانع موجب می‌شود ظهور نزدیک شده و در عین حال کمال مؤمنان حاصل شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول