اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان خبر داد:

طلب گندم‌کاران لرستانی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 در استان لرستان گفت: تمام طلب گندم‌کاران لرستانی پرداخت شده است.

طلب گندم‌کاران لرستانی پرداخت شد
فرشاد بهاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تا پایان برداشت 201 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان لر‌ستانی خریداری شده است.
وی افزود: میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان لرستانی در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از50 درصد کاهش داشته است.
 بهاروند یادآورشد: این مقدار گندم توسط 21 مرکز خرید در سطح لرستان خریداری شده، و نسبت به مدت مشابه سال گذشته متاسفانه 50 درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 در استان لرستان با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 450 هزار گندم مازاد از کشاورزان لرستانی خریداری شده است، گفت: این مقدار گندم خریداری شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالای 50 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: طلب گندم‌کاران لرستانی 70 میلیارد و 479 میلیون تومان بوده که پرداخت شده است.
بهاروند یادآور شد: این مبلغ بین 35 هزار و 106 گندم‌کار لرستانی توزیع شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 در استان لرستان با اشاره به اینکه هرکیلوگرم گندم از کشاورزان 3 هزار و 600ریال خریداری شده، اظهار داشت: سالانه از این میزان گندم خریداری شده در لرستان 270 هزار تن در لرستان مصرف و مابقی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 در استان لرستان گفت: در هفته دولت امسال سیلوی 50 هزار تنی فلزی ذخیره گندم ازنا و 20 هزار تنی مکانیزه الیگودرز به بهره‌برداری رسیده است.
استان لرستان دارای 840 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، که تنها 200 هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است و سطح زیر کشت گندم لرستان نیز 287 هزار و 500 هکتار است.
انتهای پیا‌م/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول