اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان خبر داد:

پرداخت 92 درصد مطالبات گندم‌کاران زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: در حال حاضر 92 درصد از مطالبات کشاورزان زنجانی بابت خرید گندم پرداخت شده است.

پرداخت 92 درصد مطالبات گندم‌کاران زنجانی
پرویز خالقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با اختصاص اعتبار از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری 92 درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و در صورت تامین اعتبار مطالبات باقی‌مانده نیز به کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی میزان خرید گندم را از زمان آغاز خرید گندم 94 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: این میزان گندم تا پایان روز پنج‌شنبه خریداری شده است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اقدامات کشوری در خصوص خرید گندم اضافه کرد: این میزان در کشور از مرز 5 میلیون و 100 هزار تن گذشته است.
وی خاطر نشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم 360 تومان است و به ازای هر سن‌زدگی 100 ریال از قیمت خرید گندم کاسته می‌شود.
خالقی تصریح کرد: در حال حاضر مرکز خرید گندم در استان زنجان وجود دارد که کار خرید گندم را در زنجان انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه از این تعداد مرکز خرید سه مرکز متعلق به شرکت غله است، اضافه کرد: همچنین از کل تعداد مراکز خرید 16 مرکز نیز مباشر هستند.
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان یادآور شد: پنج مرکز از مراکز خرید نیز توسط کارخانجات آردسازی خریداری می‌شوند.
وی اضافه کرد: همچنین سه سیلو در استان زنجان در بخش خصوصی کار خرید گندم را در استان زنجان انجام می‌دهند.
خالقی با بیان اینکه در حال حاضر 31 میلیارد و 700 میلیون ریال از مطالبات کشاورزان در استان زنجان پرداخت شده است، اضافه کرد: این میزان برابر با 92 درصد مطالبات کشاورزان زنجانی است.
لازم به ذکر است، در حال حاضر یک هزار و 199 نانوایی در استان زنجان وجود دارد که نیمی از آنها در سطح خوب، 42 درصد در حد متوسط و فقط 10 درصد از نانوایی‌های استان زنجان در حد ضعیف قرار دارند.
همچنین از تعداد کل واحدهای نانوایی در استان زنجان 71 درصد آنها متراژ بالای 50 متر هستند و متراژ 29 درصد از نانوایی‌ها نیز کمتر از 50 متر است.
 به گفته مسئولان شرکت غله استان زنجان در حال حاضر در استان زنجان 69 درصد از نانوایی‌ها پخت بالای 200 کیلوگرم دارند و 31 درصد از آنها نیز دارای پخت کمتر از 200 کیلوگرم هستند.
در حال حاضر 63 درصد از نانوایی‌های استان زنجان در مناطق شهری و 37 درصد از نانوایی‌ها نیز در مناطق روستایی استان قرار دارند.
لازم به ذکر است، در حال حاضر نخستین بانک اطلاعات نانوایان در زنجان تشکیل شده است و در این بانک اطلاعاتی همه اطلاعات نانوایان از قبیل متراژ نانوایی‌ها، مشخصات صاحبان نانوایی‌ها و سایر اطلاعات نانوایان در این بانک اطلاعاتی گنجانده شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول