اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری:

97 درصد مطالبات گندم‌کاران چهارمحال‌و‌بختیاری پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: 97 درصد مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت شد.

97 درصد مطالبات گندم‌کاران چهارمحال‌و‌بختیاری پرداخت شد
محسن ضیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: به همین منظور تاکنون افزون بر 40 میلیارد ریال مطالبات کشاورزان این استان پرداخت شده است.
وی افزود: در صورت تامین اعتبار مطالبات باقی‌مانده نیز به کشاورزان پرداخت می‌شود.
ضیایی در ادامه از خرید 10 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان این استان خبر داد و گفت: امسال به سبب خشکسالی و خود مصرفی روستائیان میزان خرید گندم از کشاورزان این استان به 60 درصد کاهش یافته است.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سطوح زیر کشت گندم در این استان گفت: در حال حاضر 64 هزار هکتار زمین زراعی در این استان زیر کشت گندم قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای نانوایان گفت: ارتقای سطح کیفیت نان نیازمند ارتقای سطح آگاهی و مهارت نانوایان است.
ضیایی ادامه داد: بعد از مرحله اجرایی هدفمندسازی یارانه‌ها از اواخر آذر ماه سال 89 و حذف یارانه آرد و نان، آموزش نانوایان در بخش‌های ملزومات پخت نان به‌ منظور به‌روز رسانی مهارت‌های نانوایان در راستای ارتقای کیفیت نان برگزار شد که تا هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
وی با اشاره به صرفه جویی 30 درصدی در بخش آرد و نان پس از هدفمندسازی افزود: فرآیندهای تأثیرگذار در تولید نان با کیفیت در دو بخش تولید آرد از مزرعه تا کارخانه و تولید نان از نانوایی تا منزل توسط نانوایان انجام می‌شود که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط است.
ضیایی بر ضرورت ارتقای کیفیت نان تولیدی در این استان تأکید کرد و گفت: در بخش تولید آرد، گندم مرغوب از عوامل بسیار مهم در تولید آرد با کیفیت و در نهایت منجر به تولید نان با کیفیت خواهد شد.
وی یادآور شد: البته وزنی کردن نان، نیز تأثیر مثبتی در ارتقای سطح کیفیت آن خواهد داشت، در حال حاضر تولید نان در فضای رقابتی انجام می‌شود و نانوایان بر اساس تصمیم خود از هر کارخانه‌ای که خودشان بخواهند، آرد مورد نیازشان را تهیه می‌کنند و تولید نان در فضایی آزاد و رقابتی صورت می‌گیرد.
در حال حاضر بیش از 487 نانوایی در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت است که از این تعداد نانوایی موجود در استان بیش از 121 واحد نانوایی در روستا و بیش از 377 واحد نانوایی در سطح شهر دایر است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول