اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آلیا در گفت‌و‌گو با فارس:

وزارت خارجه به اظهارات خصمانه اوباما پاسخ قاطع بدهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در برابر اظهارات خصمانه اوباما علیه جزایر سه گانه ایرانی لازم است که وزارت خارجه پاسخی قاطع در این باره داشته باشد.

وزارت خارجه به اظهارات خصمانه اوباما پاسخ قاطع بدهد

فاطمه آلیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی بیش از سه دهه عمر جمهوری اسلامی، کشورهای غربی تلاش بسیاری برای ضربه زدن به منافع ملت ایران انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: علت اصلی کینه و عداوت غربی‌ها به ویژه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس علیه کشورمان، استقامتی است که ملت ایران در راه تحقق آرمان‌ها و اهداف خود داشته و دارند.

آلیا در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا اوباما در مورد جزایر ابوموسی، تب کوچک و تب بزرگ اظهاراتی در راستای ادعای اماراتی‌ها بیان کرده؟ گفت: به طور قطع این موضع‌گیری رابطه مستقیم با انتخابات آتی آمریکا دارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: دو حزب در آمریکایی که مدعی دموکراسی است، فعال هستند و طی ادوار مختلف قدرت میان این دو حزب دست به دست می‌شود.

تاثیر لابی‌های صهیونیستی در موضع‌گیری کاخ سفید

وی با تاکید بر اینکه تاثیر لابی‌های صهیونیستی در تصمیم‌ها و موضع‌گیری‌های سران کاخ سفید مشهود و نمایان است، عنوان کرد: مردم آمریکا به شدت از این سرسپردگی حاکمان خود در قبال اقلیت صهیونیستی در این کشور انتقاد دارند.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با وجود این انتقادها، احزاب و فعالان سیاسی در آمریکا برای رسیدن به قدرت مجبور به جلب نظر صهیونیست‌ها هستند.

آلیا اضافه کرد: بنابراین در حالی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شود، طبیعی است که افرادی مانند اوباما برای حفظ قدرت در دست حزب خود تلاش کرده و بخواهند بیش از گذشته نظر صهیونیست‌ها را جلب کنند.

این مسئول تاکید کرد: بنابراین اظهارات خصمانه اخیر اوباما در مورد مالکیت قطعی جمهوری اسلامی بر جزایر فوق، در این حوزه قابل ارزیابی و تحلیل است.

وی خاطرنشان کرد: اوباما در هفته‌های اخیر موضع‌گیری‌های غیرمنطقی بسیاری علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرده که از نظر ما ارزشی نداشته و تنها مصرف داخلی برای کاخ سفید دارد.

نباید از کنار موضع‌گیری‌های اوباما به راحتی بگذریم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: البته ما نمی‌توانیم به راحتی از کنار اینگونه موضع‌گیری‌ها و اظهارات خصمانه بگذریم و باید واکنش در خوری نسبت به این موضوع داشته باشیم.

آلیا در پایان از دولت و دستگاه سیاست خارجی کشورمان خواست تا موضع‌گیری قاطعی در برابر اظهارات و رفتار خصمانه اخیر باراک اوباما داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول