اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌حیدریه:

حضور شبانه اوباما در افغانستان حاکی از حقارت آمریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: استکبار جهانی هیچ‌ گاه منطقه خاورمیانه را به راحتی رها نمی‌کند و حضور شبانه اوباما در افغانستان و امضای قرارداد امنیتی بین افغانستان و آمریکا نشان از خوی سلطه‌گری و البته حقارت آمریکا دارد.

حضور شبانه اوباما در افغانستان حاکی از حقارت آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: جریان انحرافی دوم خرداد درصدد تحت شعاع قرار دادن و تضعیف مناسبت‌های سوم تا 15 خرداد بود.

وی با اشاره به حوادث چهارم تا چهاردهم خرداد این دهه را زمان بازخوانی وصیت‌نامه الهی سیاسی امام راحل دانست.

شریعتی‌تبار در بخشی از خطبه‌های این هفته که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، گفت: اسلام به فراگیری علم و دانش اهتمام دارد و استقلال و آزادی جامعه در گرو رشد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌هاست.

وی افزود: علم و دانشی سودمند است که با تقوا همراه باشد زیرا از وجود دانشمندان بی‌دین و تقوا رنج بسیاری متحمل می‌شود.

شریعتی‌تبار گفت: دانشمندان با علم، تقوا و روحیه جهادی می‌توانند جامعه را به سوی اهداف عالی هدایت کنند.

وی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام را از افتخارات ملی دانست.

وی گفت: دشمان باید بدانند که ما همیشه با ولایت هستیم و هیچ کسی نمی‌تواند ما را از ولایت‌فقیه جدا کند و مردم نشان داده‌اند که ولایت‌مدار هستند و رئیس جمهور نیز به خاطر این روشن و شفاف بیان کرد که ملت ما با ولایت پیمان ناگسستنی دارد.

خطیب جمعه تربت‌حیدریه با اشاره به نهضت‌های مردمی در کشورهای منطقه ضد آمریکایی بودن را خصلت این نهضت‌ها دانست و افزود: این نهضت‌ها الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: استکبار جهانی هیچ ‌گاه منطقه خاورمیانه را به راحتی رها نمی‌کند و حضور شبانه اوباما در افغانستان و امضای قرداد امنیتی بین دولت افغانستان و آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا از خوی سلطه‌گری خود و غارت منابع مسلمانان هرگز دست بردار نیست.

شریعتی‌تبار اظهار داشت: مردابی که امروز آمریکا و اسرائیل در آن گرفتار شده‌اند، حاصل تفکر و اندیشه امام راحل بوده که تمام طرح‌ها و برنامه‌های 200 ساله آنها را از بین برده است به طوری که به برکت اقدامات و خدمات امام راحل امروز آمریکا و اسرائیل منفورترین دولت‌ها در دنیای اسلام‌ هستند.

وی به سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی در خاورمیانه نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا و ایادی‌اش بدانند وعده الهی با جلوداری و پیش‌قراولی ایران اسلامی به عنوان پرچم بیداری اسلامی در حال تحقق است و زمینه‌های این تحقق با ریشه‌کن شدن صهیونیسم و آمریکا در منطقه رقم خواهند خورد.

وی به سرکوب مردم بی‌گناه بحرین با همکاری آل‌خلیفه و آل‌سعود و حمایت مستکبران از آنان اشاره کرد و نتیجه نهایی این حمایت را شکست آمریکا دانست.

شریعتی‌تبار در حمایت از مردم بحرین گفت: این در حالی است که سران فتنه از رافت اسلامی سوءاستفاده می‌کنند.

وی گفت: خیزش‌های اسلامی که در جهان به وجود آمده ناشی از بصیرت و صلابت ملت ایران است.

وی اظهار داشت: آل‌سعود و آل‌خلیفه باید بدانند که این خیزش‌های اسلامی تا نابودی کامل استکبار ادامه دارد.

خطیب جمعه تربت‌حیدریه حوادث دردناک در بحرین، عربستان و سوریه را مورد اشاره قرار داد و گفت: استکبار جهانی، غرب و آمریکا در مقابل کشتار مردم مظلوم و آزادی‌خواه به دست حاکمان خودکامه و دست‌نشانده هم‌چنان ساکت مانده‌اند. 

راهپیمایی نمازگزاران تربت‌حیدریه در محکومیت اقدامات آل‌خلیفه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه نمازگزاران تربت‌حیدریه پس از اقامه نماز از دانشگاه آزاد اسلامی تا دانشگاه پیام‌نور این شهر راهپیمایی کردند.

امام جمعه تربت‌حیدریه در این راهپیمایی گفت: ما باید به منظور محکوم‌ کردن توطئه شوم استکباری، صهیونیستی با اجرای نابخردانه آل‌سعود و آل‌خلیفه مبنی بر الحاق کشور شیعه‌نشین بحرین به عربستان سعودی و حمایت از مردم بی‌دفاع مظلوم و ستم‌دیده بحرین حمایت خود را از مردم شیعه بحرین نشان دهیم و اقدامات آنها را محکوم کنیم.

آنان در این راهپیمایی با شعارهای مرگ بر آل‌سعود و مرگ بر آل‌خلیفه و مرگ بر فتنه‌گر اعلام انزجار کردند.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول