اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب:

مردم 60 درصد هزینه‌های درمان را از جیب خود پرداخت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب اجرای طرح پزشک خانواره را گامی برای کم کردن هزینه‌های درمانی از سبد اقتصادی خانوارها عنوان کرد و گفت: این در حالیست که هم‌اینک 60 درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود.

مردم 60 درصد هزینه‌های درمان را از جیب خود پرداخت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، ابراهیم خلیل بایرامی عصر امروز در شورای اداری سراب با تشریح جزئیات اجرای طرح پزشک خانواده در این شهر گفت: مقدمات اجرای این طرح فراهم شده و به محض حل مشکلات بیمه‌ای و توافق با سازمان‌های بیمه‌گر به اجرا درخواهد آمد.

وی اجرای این طرح را گامی برای کم کردن هزینه‌های درمانی از سبد اقتصادی خانوارها عنوان کرد و افزود: در حالیکه هم اینک 60 درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود با اجرای طرح پزشک خانواده در سطح اول خدمات رایگان درمانی و تشخیصی به مردم ارائه خواهد شد و در سطح دوم یعنی ارجاع به متخصصان و بیمارستان‌ها  نیز تنها 15 درصد هزینه‌های بخش خصوصی از مردم مطالبه خواهد شد.

بایرامی از اختصاص یک پزشک عمومی برای هر 2 هزار و 500 نفر شهروند خبر داد و در عین حال بر اختیاری بودن انتخاب پزشک خانواده از سوی افراد تاکید کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب بیان داشت: به ازای هر 10 هزارنفر نیز یک تیم سلامت 17 نفره متشکل از پزشک، ماما، پرستار، کارشناس بهداشت خانواده، تغذیه و روانشناس بالینی در مراکز بهداشتی و درمانی مستقر و ارائه خدمت خواهند کرد. 

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول