اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد اسلامی قم خبر داد

برپایی نمایشگاه "طلیعه ظهور" در سه استان کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برپایی نمایشگاه طلیعه ظهور در سه استان گلستان، مرکزی و کرمان خبر داد.

برپایی نمایشگاه "طلیعه ظهور" در سه استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رسول موسوی‌نژادیان امروز در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه طلیعه ظهور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون بخش فرهنگی این نمایشگاه در حال برگزاری بوده و علاقه‌مندان بخش هنری بر اساس فراخوان باید در این جشنواره شرکت کنند و در نهایت از برگزیدگان جشنواره نهم ربیع‌الاول تجلیل می‌شود.

وی به ویژگی‌های هفتمین نمایشگاه طلیعه ظهور سال جاری اشاره کرد و گفت: تمام آثار عرضه شده در نمایشگاه تولید امسال بوده و در قالب 52 غرفه عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به طراحی مجموعه نمایشگاهی با عنوان "عهد عظیم" گفت: این مجموعه با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت طراحی و اجرا شده و در قالب هفت غرفه دعای عهد به صورت تجسمی برای علاقه‌مندان معرفی شده است.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های هنرهای سنتی و تجسمی را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه طلیعه ظهور ذکر کرد.

موسوی‌نژادیان خاطر نشان کرد: مباحث شیطان‌پرستی، صهیونیسم، فرقه‌های انحرافی، عرفان‌های نوظهور، آسیب‌شناسی فرهنگ مهدویت، انتظار از نگاه مقام معظم رهبری، معارف مهدوی، وهابیت، بهائیت و سایر موضوعات مرتبط با مهدویت در قالب پوسترها و آثار هنری طراحی شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی سایت‌ها و وبلاگ‌ها مهدوی را از دیگر بخش‌های نمایشگاه طلیعه ظهور ذکر کرد و گفت: در این بخش علاوه بر معرفی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، اینترنت پرسرعت در اختیار علاقه‌مندان و کاربران قرار می‌گیرد تا از سایت‌های معرفی شده بازدید کنند و کارشناس غرفه اطلاع تکمیلی را ارائه می‌کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: طراحی وبلاگ و برگزاری مسابقه آنلاین از دیگر بخش‌های نمایشگاه طلیعه ظهور بوده که در بخش خواهران و برادران به صورت مستقل برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: مرکز تخصصی مهدویت غرفه‌ای مجزا برای معرفی آثار مرکز خود، ثبت‌نام مهدی یاوران و آموزش مکاتبه‌ای برپا کرده است.

موسوی‌نژادیان یادآور شد: جشنواره طلیعه ظهور مهم‌ترین جشنواره با موضوع مهدویت در کشور است که به صورت سالانه کیفیت آن افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مختلف درباره برپایی نمایشگاه طلیعه ظهور در استان‌های مختلف گفت: محصولات مهدوی این نمایشگاه‌ها با هزینه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تولید می‌شود و هزینه‌ها و مکان برگزاری را هر یک از استان‌ها تامین می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: تاکنون سه استان گلستان، مرکزی و کرمان برای برپایی این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند، بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری این نمایشگاه در استان‌های یاد شده خواهیم بود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول