اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه به تصویب رسید

توزیع 453 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی سال91 در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و با حضور استاندار خراسان رضوی توزیع 453 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی سال 91 به تصویب رسید.

توزیع 453 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی سال91 در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، از این بودجه 234 میلیارد تومان تکالیف بودجه است  و سایر بودجه‌ها همچون بودجه جاری، مازاد، حوادث، دو درصد نفت، بودجه ماده 180 و بودجه‌های گلوبال متعاقبا توزیع می‌شود.

محمود صلاحی ظهر امروز در این جلسه از تمام فرمانداران خواست تا با توجه به این که بودجه شهرستان‌ها براساس ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و نیازهای هر شهرستان در اختیار آنان قرار گرفته است نهایتا تا یک هفته آینده کمیته برنامه‌ریزی و توسعه تشکیل داده و نسبت به مبادله موافقت نامه با دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.

وی همچنین به مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان توصیه کرد: پرداخت هرگونه وجهی غیر از حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌ها باید منوط به ارائه مبادله‌نامه باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: سال 89 با همت تمام دستگاه‌های اجرایی در استان، 99.995 درصد بودجه جذب شد که این رقم در بودجه سال 90 نیز باید ادامه پیدا کند.

صلاحی با بیان اینکه پایان سال مالی 90 پایان تیرماه سال‌جاری است تاکید کرد: باید جذب دستگاه تا پایان سال مالی به صددرصد برسد.

استاندار خراسان رضوی افزود: دستگاه‌هایی که نتوانند در جذب صددرصدی بودجه 90 موفق باشند در تخصیص بودجه سال‌ جاری آنان تجدید نظر می‌شود.

وی یکی از ارزیابی‌های مهم مدیران را ارزیابی جذب اعتبارات دانست و گفت: این ارزیابی به صورت جدی در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود.

صلاحی اظهار داشت: سال 90 یکی از بهترین سال‌های پس از انقلاب در زمینه تخصیص اعتبار به استان بود و ما هیچ‌گونه مشکلی در مورد پرداخت اعتبار به دستگاه‌های اجرایی نداشته‌ایم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه همیشه باید پیشرفت فیزیکی از جذب اعتبار جلوتر باشد، تصریح کرد: هم اکنون در استان حدود 100 میلیارد تومان اعتبار در خزانه باقی مانده و اعتبارات از پیشرفت فیزیکی پیشی گرفته است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه خراسان رضوی با توجه به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و تردد سالانه حدود 30 میلیون زائر باید سهم بیشتری از اعتبارات بودجه را به خود اختصاص دهد، از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا نسبت به جذب بودجه‌های گلوبال در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های متبوع خود برنامه‌ریزی کنند.

عباس نیاوند دبیر شورای برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه بودجه کل کشور در سال‌جاری را 566 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل 11.4 درصد رشد داشته است.

وی به مزایای بودجه سال جاری استان اشاره کرد و افزود: از این بودجه 19 درصد اعتبارات استانی و 81 درصد اعتبارات ملی است که این سهم‌دهی در سال گذشته 16 به 84 بوده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: سهم بودجه استان از بودجه‌های ملی بین 6.5 تا 7 درصد است.

جمشیدی مدیرکل دفتر بودجه استانداری خراسان رضوی هم با بیان اینکه درآمد مصوب استان در سال گذشته 734 میلیارد تومان بود که به همت مسئولان پنج درصد بیشتر از درآمد مصوب وصول گردید.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای مصوب استان نیز 375 میلیارد تومان بود که از این رقم 117 میلیارد تومان بابت حقوق و مزایا و بقیه مربوط به سایر هزینه‌ها است.

جمشیدی گفت: اعتبارات تملک دارایی نیز 746 میلیارد تومان بوده که 79 درصد آن معادل 574 میلیارد تومان به استان تخصیص یافت.

مدیرکل دفتر بودجه استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از مجموع حدود 5 هزار و 600 پروژه عمرانی در حال احداث در استان 22 درصد به صورت امانی و 78 درصد به صورت پیمانی در حال اجرا  است که این موضوع نشان از عزم استان بر اجرای پروژه‌ها به صورت پیمانی دارد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول