اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تحقق فرمان نوروزی رهبری صورت گرفت

نشست رؤسای سازمان‌های اقتصاد و دارایی منطقه 4 در یاسوج

خبرگزاری فارس: به منظور تحقق فرمان نوروزی رهبری، نشست رؤسای سازمان‌های اقتصادی و دارایی منطقه 4 در یاسوج برگزار شد.

نشست رؤسای سازمان‌های اقتصاد و دارایی منطقه 4 در یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست مشترک رؤسای سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی منطقه 4 کشور صبح امروز به منظور هم‌اندیشی و بررسی مسائل فراروی سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی منطقه 4 کشور شامل استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری در محل سازمان امور اقتصادی و دارایی این استان برگزار شد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این نشست را بحث و گفت‌وگو پیرامون مباحث نامگذاری سال‌جاری به‌نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و چگونگی تحقق این هدف عنوان کرد.

ابراهیم کشاورز گفت: برنامه یک‌ساله پیش روی سازمان‌های منطقه 4 کشور و بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم پیرامون منابع، اعتبارات، فرصت‌ها، طرح‌ها، مطالعات و سایر موارد مرتبط با ستاد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در منطقه از دیگر برنامه‌های این نشست است.

کشاورز افزود: مسائل مرتبط با قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص ماده 179 قانون برنامه پنجم توسعه و اختیارات کمیته تخصیص استان‌ها از دیگر برنامه‌های این نشست است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 1391 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبری افزود: در راستای تحقق شعار امسال و با توجه به مجموعه تهدیدات و تحریم‌هایی که در سنوات گذشته و سال‌جاری اقتصاد کشور را هدف قرار داده است، برطرف کردن مشکلات تولید داخلی، فرهنگ‌سازی در راستای مصرف کالاهای داخلی و رفع مسأله تورم، اشتغال و بیکاری در سرلوحه اقدامات مجموعه دست‌اندرکاران نظام قرار گرفته است و در همین خصوص راهبردهای کلی در این راستا تدوین گردیده است.

 وی بهبود فضای کسب و کار، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری مردم و ترغیب به سرمایه‌گذاری، ساماندهی و مدیریت واردات، کنترل واردات، پشتیبانی و حمایت مالی و غیر مالی از تولیدکنندگان برای بالا رفتن کیفیت و افزایش تولید، حاکم کردن تولید محور در سیاست‌های اقتصادی را راهبردهای کلی در این راستا عنوان کرد.

سخت‌گیری در استفاده از سرمایه‌های داخلی برای امور واسطه‌گری و دلالی، افزایش ظرفیت تولید با تکنولوژی نوین، ارتباط بین تولیدکنندگان و بخش تحقیقات دانشگاه‌ها، اصلاح کیفیت بسته‌بندی محصولات داخلی متناسب با صادرات و مصرف کالاهای داخلی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی و اصلاح الگوی مصرف از دیگر راهبردهای کلی بود که کشاورز به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول