اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز:

حرم شهدای گمنام باید مرکز فرهنگی برای دانشجویان باشد

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: حرم این شهدای بزرگوار در دانشگاه فوق باید به یک مرکز و کانون فرهنگی تاثیرگذار تبدیل شود.

حرم شهدای گمنام باید مرکز فرهنگی برای دانشجویان باشد

نادر ادیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: حدود سه ماه قبل و با تفحص‌های جدید انجام شده در مناطق عملیاتی، پیکرهای پاک و مطهر تعدادی از شهدا کشف شد.

وی تصریح کرد: در زمانی که مسئولان امر در حال برنامه‌ریزی برای تدفین این شهدا بودند، به صورت جدی درخواست کردیم که تعدادی از آنها را در محیط دانشگاهی استان البرز دفن کنیم.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز ادامه داد: علت درخواست فوق این بود که پیش از این جامعه دانشگاهی استان به ویژه هیئت رئیسه، اساتید و اعضای هیئت‌های علمی و بالاخره دانشجویان از جمله دانشگاه خوارزمی چنین درخواستی از ما داشتند.

ادیبی ادامه داد: این درخواست‌ها را به مسئولان متولی امر ارائه داده و با تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه خوارزمی کرج موافقت شد و در روز تشییع شاهد بودیم که جامعه دانشگاهی البرز به صورت گسترده در مراسم حضوری فعال داشت.

این مسئول تاکید کرد: پس از انجام این مراسم متوجه شدیم که دانشجویان با شور و علاقه بسیاری بر سر قبور شهدای گمنام حضور یافته و علاقه‌مندی خاصی به این مکان پیدا کرده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز ادامه داد: بنابراین لازم است که از حرم شهدای گمنام در دانشگاه خوارزمی کرج به عنوان یک کانون و مرکز فرهنگی فعال و با هدف جذب بیشتر جوانان و دانشجویان استفاده کرد.

ادیبی تاکید کرد: معتقدم و مطمئن هستم که اگر یک گام در این زمینه برداریم، باقی کار توسط خود جامعه دانشگاهی به ویژه جوانان و دختران دانشجو انجام می‌شود و ما تنها باید فرصت را برای آنها فراهم کنیم.

* انتخاب هیئت امنای حرم مطهر شهدای گمنام دانشگاه خوارزمی

وی اضافه کرد: بر همین اساس با همکاری مدیریت و ریاست دانشگاه خوارزمی هیئت امنایی برای حرم مطهر شهدای گمنام این دانشگاه تشکیل داده و مقرر شده که برنامه‌های فرهنگی در این دانشگاه توسعه و گسترش یابد.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز متذکر شد: از این پس باید تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه خوارزمی کرج حول محور شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده و به طور قطع حرم شهدای گمنام و هیئت امنای آن وظایف خطیری در این حوزه بر عهده دارند.

ادیبی در پایان اذعان داشت: امیدوارم با تلاش‌های انجام شده بتوانیم ضمن آگاهی‌ بخشی بیشتر جوانان دانشجو، گام هر چند کوچک در پاسداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان برداشته باشیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول