اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سایر مناطق و استان‌های کشور

تکدی‌گری در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نسبت به سایر مناطق و استان‌های کشور، تکدی‌گری در این استان کاهش یافته است.

تکدی‌گری در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد عصر امروز در ستاد مقابله با تکدی‌‌گری خواستار جمع‌آوری متکدیان در شهرها و حومه شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید به تکدی‌گری نگاه ریشه‌ای داشته باشیم و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط  بدون وقفه با این ناهنجاری برخورد کنند.

نیکزاد شهرداری و نیروی انتظامی را مسئول برخورد با متکدیان و تحویل آنان به مراجع قضایی در چارچوب قانون دانست و افزود: در این بین دستگاه‌های دولتی دیگر نظیر بهزیستی و کمیته امداد نقش بسزایی در از بین بردن این ناهنجاری در استان دارند که با شناسایی و کار کارشناسی، افراد بی‌بضاعت و ناتوان را باید زیر پوشش قرار دهند.

وی گفت: خوشبختانه با بررسی‌های به عمل آمده و با توجه به آمار، وضعیت تکدی‌گری در ماه‌های اخیر کاهش یافته است و در این بین در کهگیلویه و بویراحمد ناهنجاری تکدی‌گری نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با خاطیان و کسانی که متکدیان را در استان به صورت گروهی  و تیمی اداره می‌کنند، برخورد قانونی می‌کنیم.

نیکزاد با اشاره به این نکته که تکدی‌گری علاوه بر خرابی چهره شهر سبب به خطر افتادن سلامت روحی و جسمی و پیدایش مشاغل کاذب و همچنین افزایش سرقت در جامعه می‌شود، افزود: طرح جمع‌آوری متکدیان در شهر و اطراف شهر از ابتدای امسال در دستور کار قرار داشته و با جدیت ادامه دارد.

در این جلسه دانش‌آموز معاون سیاسی امنیتی فرماندار بویراحمد نیز با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان از تاریخ 28 فروردین امسال از جمع آوری 39 نفر متکدی و دستگیری شش تبعه پاکستانی که به طور غیر قانونی وارد کشور شده بودند و در شهر یاسوج تکدی‌گری می‌کردند، خبر داد.

دانش‌آموز افزود: با همکاری شهرداری، ماموران سد معبر نیز پیگیر جمع‌آوری متکدیان و تحویل آنان به مراجع انتظامی و قضایی هستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول