اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائیب رئیس شورای شهر ارومیه خبر داد:

آمار رو به رشد تکدی‌گری در ارومیه

خبرگزاری فارس: نائیب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تکدی‌گری در ارومیه رو به رشد است.

آمار رو به رشد تکدی‌گری در ارومیه
محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مقرر بود اردوگاه نگهداری تکدی‌گران در روستای زیوه ارومیه ایجاد شود تا گدایان این شهر را در سطح شهر ارومیه جمع‌آوری و در این اردوگاه نگهداری کنند.
وی با بیان اینکه این اردوگاه در گذشته مدرسه متروکه بود که به دلیل نیاز آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نتوانستیم از این مدرسه به عنوان اردوگاه استفاده کنیم، تصریح کرد: یکی از علل رشد گدایی دل‌رحم بودن مردم این شهر است.
این مسئول به علل رشد تکدی‌گری در ارومیه اشاره کرد و افزود: بسیاری از افرادی که اقدام به تکدی‌گری می‌کنند نیازمند نبوده و در حساب بانکی خود میلیون‌ها تومان پول دارند ولی از روی بدعادتی اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.
حضرت‌پور گفت: گدایی ممکن است نوعی بیماری روحی و روانی باشد و در این صورت مسئولان بهداشت با این افراد باید برخورد علمی و منطقی داشته باشد.
وی افزود: براساس قانون، شهرداری مکلف به جمع‌آوری این گدایان است هرچند در ارومیه شعبه‌ای در دادگستری برای این متخلفان وجود دارد که این گدایان را جریمه می‌کند ولی بعد از چند بار جریمه کردن دادگاه‌ها نیز نمی‌دانند با این متخلفان چه نوع برخوردی داشته باشند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به میزان جریمه‌ای که برای تکدی‌گران در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: قانون برای این افراد از 20 هزار تومان تا یک هزار و 200 میلیون تومان جریمه وضع کرده است.
وی تصریح کرد: بسیاری از این گداها این جرایم را پرداخت و پس از یک هفته همچنان در خیابان‌ها به گدایی می‌پردازند که نهایتاً وقتی به این موضوع به صورت ویژه نگاه می‌کنیم می‌بینیم گدایی در سطح این شهرستان رو به رشد است و مسئولان نیروی انتظامی نیز در طول دوره‌های مختلف با اینگونه افراد برخورد می‌کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در ارومیه برای جمع‌آوری تکدی‌گران اردوگاهی نداریم و این افراد فقط از طریق قانون جریمه می‌شوند و در صورتی که یک اردوگاه نگهداری تکدی‌گران در این شهر وجود داشت بعد از جمع‌آوری این افراد در آن اردوگاه نگهداری می‌شدند تا جلو رشد تکدی‌گری در ارومیه گرفته شود.
انتهای پیام/صا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول