اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 سال آینده؛

اصفهان به قطب گردشگری مذهبی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف و امور خیریه استان ‌اصفهان گفت: طی دو سال آینده اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به قطب گردشگری مذهبی کشور تبدیل می‌شود.

اصفهان به قطب گردشگری مذهبی تبدیل می‌شود
حجت‌الاسلام محمد قدوسی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در اصفهان اظهار داشت: شهر گنبد‌های فیروزه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری بسیاری برخوردار است و مسئولان باید با برنامه‌ریزی مناسب قابلیت‌های موجود در اصفهان را احیا کنند.
وی به ضرورت همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای این موضوع اشاره کرد و افزود: در حال حاضر و با توجه به وجود بنا‌های تاریخی در اصفهان برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور تبدیل این شهر به قطب گردشگری مذهبی کشور صورت گرفته است.
رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف و امور خیریه استان ‌اصفهان با اشاره به اینکه بقاع متبرکه بسیاری در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از این اماکن در مسیر گردشگران سراسر کشور قرار دارند و بسیاری از آنها نیز از شرایط تبدیل شدن به اماکن گردشگری برخوردار هستند.
وی به اهمیت تحقق این موضوع در راستای آشنایی مردم با ظرفیت‌های مذهبی موجود در استان اشاره کرد و افزود: بستر‌ها و زیر‌ساخت‌های تبدیل اصفهان به قطب گردشگری مذهبی باید در استان فراهم شود و تحقق این موضوع به همکاری تمام مسئولان نیاز دارد.
قدوسی‌پور با اشاره به نتایج اجرای این طرح در جامعه تاکید کرد: ظرفیت سازی‌های لازم باید به منظور ایجاد زمینه گردشگری در سطح کشور در بقاع متبرکه ایجاد شود و این موضوع آثار و نتایج معنوی مناسبی برای تمام مردم در بر دارد.
وی اضافه کرد: طی دو سال آینده اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به قطب گردشگری مذهبی کشور تبدیل می‌شود.
رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف و امور خیریه استان ‌اصفهان با اشاره به استقبال گردشگران خارجی برای بازدید از اماکن متبرکه استان بیان داشت: هر ساله بسیاری از گردشگران کشور‌های اسلامی به منظور بازدید از این اماکن به کشور ایران و به ویژه به شهر تاریخی ایران سفر می‌کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول