اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری:

دفاتر خدمات گردشگری مذهبی حمایت ویژه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری از حمایت ویژه دفاتری که برای سه شهر مذهبی کشور گردشگر وارد می‌کنند، خبر داد.

دفاتر خدمات گردشگری مذهبی حمایت ویژه می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، محمد شریفی در نخستین سمینار تخصصی مدیریت برند در صنعت گردشگری که با حضور بیش از 200 نفر از دست‌اندرکاران صنعت گردشگری استان فارس برگزار شد، طی سخنانی به استانداردسازی تأسیسات گردشگری در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طرح نظارت ویژه بر تأسیسات و موسسات گردشگری در تهران که بیش از 50 درصد دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی گردشگری کشور را به خود اختصاص داده آغاز شده و در سایر استان‌ها نیز اجرا می‌شود.
وی به طرح تکریم مشتری و ارباب رجوع در مراکز اقامتی اشاره کرد و گفت: اقداماتی در این زمینه نیز در دست انجام است.
مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری کشور همچنین به تشکیل کمیته‌های مختلف و از جمله کمیته گردشگری سلامت با حضور نخبگان در سطح سازمان اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل این کمیته به منظور تدوین سند ملی گردشگری سلامت کشور شکل گرفته و استان فارس نیز که پایلوت و قطب گردشگری سلامت است از این قاعده مستثنی نیست.
وی همچنین به شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: گردشگری مذهبی در کشور متولی خاصی ندارد و دفاتری که بتوانند برای سه شهر مذهبی مهم کشور گردشگر مذهبی جذب کنند در راستای تقویت و توسعه این دفاتر تلاش می‌کنیم.
وی همچنین در نشست اختصاصی با هیئت مدیره جامعه هتلداران، مهمانپذیرداران، راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان فارس از تشکیل کمیته‌های کارشناسی در آن اداره کل خبر داد و تصریح کرد: فعالان عرصه گردشگری متولی خاصی دارند و نظارت بر آن‌ها از سوی متولی اصلی که سازمان میراث فرهنگی است انجام می‌گیرد و در این مورد مذاکراتی نیز با اداره اماکن داشته‌ایم.
وی همچنین به موضوع استانداردسازی مراکز اقامتی اشاره کرد و گفت: ضوابط و استانداردهایی که پیش از این تعیین شد به طور مجدد بررسی و ابلاغ می‌شود.
مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری کشور در پاسخ به پرسش‌های رئیس جامعه مهمان‌پذیرداران فارس مبنی بر تمهیدات صورت گرفته برای بهینه‌سازی وضعیت مهمان‌پذیرها اظهار داشت: مهمانپذیرها بیشتر پذیرای اقشار کم‌درآمد هستند به ویژه در شهر شیراز که پایلوت گردشگری سلامت کشور است نیز استفاده از این ظرفیت اقامتی بیشتر به نظر می‌رسد و در این مورد نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول