اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد خبر داد

ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال گذشته

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد گفت: سال گذشته یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه از طرف بانک‌ها به مددجویان اختصاص یافت که با پرداخت این رقم حدود 300 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین انواری در نشست با مدیران و کارکنان کمیته امداد اردبیل یکی از فعالیت‌های کمیته امداد را توانمند کردن خانواده‌های نیازمند توصیف کرد و اظهار داشت: در این حوزه سعی شده است استعدادها و توانمندی‌ها شناسایی شود تا با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها به غنی شدن خانواده‌ها اقدام شود.

وی به اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، عقیدتی، فرهنگی، تقویت خودباوری، آموزش مهارت‌های زندگی و همچنین کسب مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی اشاره کرد و افزود: سال گذشته یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه از طرف بانک‌ها به مددجویان اختصاص یافت که یک‌هزار و 300 میلیارد تومان آن در حوزه اشتغال پرداخت شد.

انواری تصریح کرد: با پرداخت این رقم حدود 300 هزار فرصت شغلی ایجاد شد که اغلب مربوط به مشاغل خانگی و طرح‌های خودکفایی بوده است.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد‌: در سال‌جاری نیز این روند ادامه داشته به طوری که ایجاد فرصت اشتغال برای 500 هزار نفر از اولویت‌ها است که با کمک دولت در صدد تحقق آن هستیم.

وی اضافه کرد: در قانون بودجه امسال 20 درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال امداد اختصاص یافته است که امیدواریم با رایزنی‌هایی که صورت گرفته بانک مرکزی نحوه پرداخت این تسهیلات را به بانک‌های عامل ابلاغ کند.

به گزارش فارس، سرپرست کمیته امداد بیان کرد: 800 میلیارد تومان از این مبلغ در روزهای گذشته ابلاغ شده است و بانک‌های عامل تفاهمنامه لازم را با استان‌ها در این زمینه امضا کردند که 300 هزار فرصت شغلی از این محل در مناطق روستایی و 200 هزار فرصت شغلی برای مددجویان شهرهای مختلف فراهم می‌آید.

انواری سقف وام پرداختی از محل مشاغل خانگی را پنج میلیون تومان و خوداشتغالی را 10 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: اگر این وام‌ها به صورت خانوادگی و در شکل تعاونی تجمیع شود با اعتباری در حدود 20 میلیون تومان می‌توان اشتغال مولدی را ایجاد کرد.

وی گفت: ما براساس استعداد خانواده‌ها و مشاغلی که تعریف شده فرد را آماده ورود به حوزه اشتغال می‌کنیم و وام مورد نظر را حداکثر با یک ضامن به بانک‌ها معرفی می‌کنیم و در صورت نداشتن ضامن معتبر کمیته امداد سعی می‌کند مشکلات مربوط به این حوزه را برطرف کند.

انواری افزود: البته ضامن بودن حساب یارانه‌ای خانواده‌ها و فرد در پرداخت اشتغال مد نظر ما نبوده اما در حوزه تسهیلات پرداختی مسکن می‌تواند ضامن خوبی باشد که با رفع موانع پیش رو امیدواریم این طرح در پرداخت تسهیلات لحاظ شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول