اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلم کارگردان کردستانی در جشنواره کوریتیبای برزیل به روی پرده رفت

خبرگزاری فارس: فیلم مستند بلند «من یک مزدور سفید هستم» به کارگردانی طاها کریمی فیلمساز کردستانی در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم کوریتیبادر کشور برزیل به روی پرده رفت.

فیلم کارگردان کردستانی در جشنواره کوریتیبای برزیل به روی پرده رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فیلم مستند «من یک مزدور سفید هستم» به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران در دومین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «کوریتیبا» در کشور برزیل به نمایش درآمد.

امسال 3 هزار و 500 فیلم از کارگردانان سراسر دنیا به دفتر جشنواره فیلم «کوریتیبا» ارسال شده بود که تنها 66 فیلم از 15 کشور جهان برای نمایش در این جشنواره پذیرفته شدند که مستند بلند 60 دقیقه‌ای «من یک مزدور سفید هستم» یکی از این فیلم‌ها بود.

این جشنواره با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ مسابقه بین‌الملل، مسابقه فیلم برزیل، مسابقه نگاه جدید، بخش پاراناو همچنین چندین نشست تخصصی در مورد سینما و کارگاه آموزشی فیلم مستند با حضور «موکرزل اولدو»، کارگاه زبان فیلم با حضور «هفنر هرنانی» و کارگاه فیملنامه با حضور «فرناندو ماریس» از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

گزارش فارس حاکی‌است؛ فیلم «من یک مزدور سفید هستم» در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «گلف» به نمایش درآمد و توانست جایزه دوم بهترین فیلم مستند بلند بخش «خلیج» را از آن خود کند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول