اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

در موضوع جزایر سه‌گانه مقابل هیچ کشوری کوتاه نمی‌آییم

خبرگزاری فارس: دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: در موضوع جزایر سه‌گانه مقابل هیچ کشوری کوتاه نمی‌آییم و مقتدرانه در برابر این موضوع ایستاده‌ایم.

در موضوع جزایر سه‌گانه مقابل هیچ کشوری کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رضایی ظهر امروز در همایش تبیین حقوق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به ایجاد یک دیپلماسی قوی در جهان مخصوصاً ایجاد ارتباط با کشورهای منطقه است، اما رابطه دوستی یک مقوله دوطرفه است و باید منافع هر دو طرف در نظر گرفته شود و ایران اسلامی هرگز از منافع خود کوتاه نمی‌آید.

وی تصریح کرد: امروز غرب شکل‌دهنده موجی علیه منافع ملی جمهوری اسلامی در جهان و منطقه خاورمیانه است که در این عرصه سخت دولت، دانشمندان و ملت شریف ایران برای دفاع از منافع کشور وارد میدان شوند.

 

سرباز نظام لباس نمی‌شناسد

این مسئول با تأکید بر اینکه سرباز نظام بودن لباس نمی‌شناسد، ادامه داد: ملت شریف ایران اسلامی در هر لباس و پیشه‌ای که هستند می‌توانند سرباز نظام باشند و از منافع ملی کشور حمایت کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: چندی پیش نامه‌ای به مدیر مسئول گوگل نوشته‌ام که در آن نامه به تشریح حقوقی و تاریخی خلیج فارس پرداخته و خطاب به مدیر مسئول گوگل آورده‌ام که حق نیست شما حقوق ملت ایران را رعایت نکنید.

وی بیان کرد: در جغرافیای بعد از ظهور اسلام حدود 26 مورخ و نویسنده صاحب‌نظر عرب در کتاب‌های خود از خلیج فارس با عنوان خلیج فارس، بحر فارس یا خلیج عجم نام برده و این مهم نشان‌دهنده حق مسلم ایران در خلیج فارس است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اینکه جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است، یک حقیقت مسلم تاریخی است و غربی‌ها اگر خلیج سه‌گانه را از ایران بگیرند فردا بحث عربی کردن خلیج را مطرح می‌کنند.

این مسئول تشریح کرد: عربی کردن خلیج فارس به معنای این است که جمهوری اسلامی ایران تا مرزهی خود عقب‌نشینی کند.

وی یادآور شد: صدام به بهانه حمایت و پس گرفتن جزایر سه‌گانه به ایران حمله کرد و در طرح غربی خود می‌خواست کشورهای عربی را با خود همراه کند.

رضایی با تأکید بر اینکه نفت آمریکا تا 10 سال آینده تمام می‌شود، افزود: بخش عظیم نیازهای نفتی غرب از منطقه خاورمیانه عبور می‌کند و غربی‌ها برای تصاحب این منطقه با نفوذ در کشورهای عربی می‌خواهند به منطقه مسلط شوند.

 

غرب دلش برای کشورهای عربی نمی‌سوزد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به کشورهای عربی ابراز کرد: غرب هرگز دلش برای کشوری نمی‌سوزد و آن‌ها در پشت پرده این رابطه خوب با برخی از کشورهای عربی اهدافی استثماری را دنبال ‌می‌کنند و می‌خواهند از کشورهای مسلمان عربی به عنوان ابزاری برای دستیابی به منابع عظیم منطقه خلیج فارس استفاده کنند.

وی اظهار کرد: امروز آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها با طرح تبدیل خلیج فارس به خلیج عربی یا اینکه جزایر سه‌گانه متعلق به ایران نیست قصد ایجاد اختلاف در بین مسلمانان را دارند.

این مسئول در این خصوص ادامه داد: غربی‌ها به دنبال ایجاد یک نوع استعمار جدید در منطقه هستند و قصد دارند در استعمار جدید بر همه منابع کشورهای منطقه دست پیدا کنند.  

رضایی گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است که روابط خوب خود را با کشورهای عربی منطقه حفظ کند، اما دوستی یک مقوله دوطرفه است و در آن باید خط و مرزهایی رعایت شود.

 

امروز روز به صحنه آمدن همه اقشار نظام است

وی خطاب به همه وکلای حاضر در جمع تشریح کرد: برای دفاع از منافع ملی کشورتان وارد میدان شوید و از هر موقعیتی که برای شما در سطح جهان فراهم می‌شود برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و منافع ملی استفاده کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اتحاد رمز پیروزی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس بود، یادآور شد: امروز در عرصه جهانی باید از تجربه هشت سال دفاع مقدس استفاده و با اتحاد و همدلی از منافع ملی و تمامیت ارضی خود دفاع کنیم.

 

بدون یک دیپلماسی قوی مدیریت دنیا امکان‌پذیر نیست

این مسئول ضمن تأکید بر ایجاد همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال ماجراجویی نیست.

وی بیان کرد: چه طور اروپا می‌تواند اتحادیه اروپا را تشکیل دهد، اما ما نباید در مرزهای جغرافیایی خود محبوس باشیم.

رضایی با بیان اینکه 200 سال قبل بسیاری از کشورهای منطقه مانند ترکمنستان، نخجوان، سمرقند و بخارا جزو ایران بودند، اضافه کرد: امروز نیاز به یک پارادایم منطقی و مقتدرانه داریم و آن تشکیل کشورهای مشترک‌المنافع با عنوان سرزمین فرهنگی، اقتصادی پارس اسلامی است.

در این همایش پیروز مجتهدزاده محقق و دانشمند عرصه جغرافیا، علی مندنی‌پور رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری، علی وادی‌خیل رئیس کانون وکلای استان قزوین‌، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی مدیر‌کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، جمعی از وکلا و اصحاب رسانه این استان حضور داشتند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول