اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط عوامل اصفهانی

نخستین فیلم سینمایی سه بعدی ایران ساخته شد

خبرگزاری فارس: کارگردان نخستین فیلم سه بعدی گفت: «جوجه سلطان» نخستین فیلم کوتاه سینمایی سه بعدی در ایران توسط عوامل حرفه‌ای اصفهان ساخته شد.

نخستین فیلم سینمایی سه بعدی ایران ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر آذرسا ظهر امروز در نشست خبری که با عوامل سازنده فیلم برگزار شد، اظهار کرد: جوجه سلطان نخستین فیلم سه بعدی است که در ژانر اجتماعی و طنزگونه تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم در مدت زمان حدود 13 دقیقه ساخته شده است، تصریح کرد: در این فیلم از تمام عوامل حرفه‌ای در تمام زمینه‌ها استفاده شده است تا بتوان نخستین فیلم کوتاه سه بعدی را در سطح کیفی مطلوبی ساخت.

کارگردان فیلم با بیان اینکه شاید فیلم‌های سه بعدی از قدمت طولانی برخوردار باشد، اضافه کرد: «جوجه سلطان» نخستین فیلم سینمای سه بعدی است که قابلیت ارتقا با دیتا شیت و تطابق با افکت‌های سینماهای چهار بعدی که در فیلم‌های هالیوودی استفاده می‌شود را، دارد.

وی ادامه داد: این فیلم نخستین فیلمی است که با صدای دالبی در پنج کانال کار می‌شود، در صورتی که نخستین فیلمی که در سینمای ایران با صدای دالبی پخش شد فیلم دوئل با سه کانال بوده است.

آذرسا با اشاره به اینکه در این فیلم نگاه علمی دخیل بوده است، تاکید کرد: این نگاه به این منظور که هر عنصری که از خارج تصویر برای شما القا شود و ایجاد احساس کند، بعد چهارم منظور می‌شود و این عناصر خارج از فیلم تناسب‌سازی با فیلم را به همراه دارد.

وی افزود: به عنوان مثال زمانی که در فیلم دود می‌بینیم در فضای سینما هم دود دیده شود.

کارگردان نخستین فیلم سه بعدی، فیلم‌های سه بعدی را دارای عمق میدان دانست و اظهار کرد: به همین دلیل این‌گونه فیلم‌ها ایجاد فاصله با تماشاچی و عناصر داستان می‌کند و تطابق افکت‌ها و تلفیق عمق میدانی که بیننده با فیلم در ذهن خود تصور می‌کند، منجر می‌شود تا خود را در فضای جدیدتری از فضاهای قدیمی تصور کند.

وی در ادامه مطلب تصریح کرد: تکنیک‌های مکانیکی که در سینما استفاده می‌شود، تکنیک‌های بسیار ساده‌ای است اما زمانی که با افکت‌های سینمایی آمیخته ‌شود، جذابیتی را به بیننده برای دنبال کردن فیلم می‌دهد.

آذرسا با بیان اینکه افکت‌ها منجر به استفاده بیشتر سینماگران بزرگ دنیا از همین فیلم‌های هیجانی شده است، اضافه کرد: به همین دلیل سینماگران به دنبال فیلم‌هایی هستند که هیجان بیشتری داشته باشد و فیلم‌سازها را بیشتر به سمت خشونت سوق می‌دهد.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: به همین دلیل شاهد ژانر خشونت در اکثر سینماهای کشور هستیم و خانواده‌ها به دلیل تأثیرات منفی که در این‌گونه فیلم‌ها شاهد بوده‌اند، از تماشای آنها ممانعت می‌کنند.

این هنرمند افزود: به قدری استفاده از افکت‌ها و موازینه‌سازی در سینمای چهار بعدی و هم‌سو کردن بیننده با سینما، هنری است، که باید در فیلم‌های سه بعدی نیز رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه مدت شش ماه در زمینه تحقیقات تا به سرانجام رسیدن این کار به طول انجامیده است، تاکید کرد: حدود یک ماه از مراحل پیش تولید تا پایان نهایی به طول انجامیده که بیشترین دغدغه ما کار حرفه‌ای که ارزش سه بعدی شدن را داشته باشد، مد نظر بوده است.

آذرسا با این توضیح که این فیلم نخستین کار سه بعدی است که انجام می‌شود، اظهار کرد: در ابتدای کار بسیاری از عواملی که با آنها کار می‌کردم تفاوت تصویربرداری و یا صدابرداری دو بعدی یا سه بعدی را نمی‌دانستند و تهیه یک نمونه آزمایش هم اقدامی هزینه‌بر و نیز سخت‌ترین بخش در این کار بود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول