اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

معالم مدیا گامی موثر در عرصه ارتباطات علوم اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: معالم مدیا گامی موثر در عرصه ارتباطات در حوزه علوم اسلامی است.

معالم مدیا گامی موثر در عرصه ارتباطات علوم اسلامی است

حجت‌الاسلام محمدمهدی مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای مبتنی بر iptvprotocol در بستر وب با عنوان معالم مدیا کرده است.

وی افزود: شبکه چند رسانه‌ای معالم مدیا زیرمجموعه شبکه معالم است که در عرصه اطلاع‌رسانی ارائه محتوا و مدیریت آموزش‌های علوم اسلامی آغاز به فعالیت می‌کند.

وی در توضیح بیش‌تر قابلیت‌های این شبکه تصریح کرد: نشست‌های تخصصی، حلقه‌های علمی و تبلیغی و همایش‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه علوم اسلامی به صورت زنده و از طریق شبکه جهانی اینترنت در اختیار علاقه‌مندان در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان خراسان‌رضوی افزود: پشتوانه این سامانه آرشیوی غنی از آموزش‌های متنوع علمی و کاربردی است که در قالب چهار مجله حکمت با موضوع علوم و معارف اسلامی، اشراق با موضوع ادب و هنر اسلامی و دو مجله دیگر با عنوان مضات و brightness به زبان‌های عربی و انگلیسی به ‌صورت 24 ساعت در معالم مدیا قابل مشاهده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: به‌ منظور دسترسی بهتر دانشوران و آشنایی طلاب با تحولات حوزه‌های علمیه و ایجاد نگاهی جامع به بایسته‌ها و حدود تحول در حوزه لوح چند رسانه‌ای طنین تحول را تولید کردیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های این نرم‌افزار خاطرنشان کرد: متن کامل 254 عنوان مقاله در قالب 7 هزار و 432 صفحه، 2 هزار و 280 دقیقه فیلم و 480 قطعه عکس امکان دسترسی به اطلاعات براساس جست‌وجوی لفظی و ساختار موضوعی، انتخاب منابع براساس عنوان نام مولف و منبع ابزار پیشرفته کار بر روی متن و امکان انتقال و کپی محتوا از نرم‌افزار به word از امکانات این نرم‌افزار است.

وی با اشاره به نرم‌افزار سواد اطلاعاتی تصریح کرد: قابلیتی است که فرد را در دسترسی مفید و موثر به اطلاعات ارزیابی انتقادی آن و استفاده دقیق و خلاق از اطلاعات به دست آمده به منظور رفع نیازهای اطلاعاتی خویش توانمند می‌سازد.

مسعودی با اشاره به ویژگی‌های سواد اطلاعاتی گفت: امکان دسترسی به اطلاعات براساس جست‌وجوی لفظی و ساختار موضوعی انتخاب منابع براساس عنوان نام مولف و منبع جست‌وجوی پیشرفته آدرس و عنوان تمام پایگاه‌ها و نرم‌افزارهای معرفی شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در پایان اظهار کرد: این اقدامات همگی برای تحول در عرصه اطلاع‌رسانی در علوم اسلامی و هم‌گام شدن با فناوری روز انجام شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول