اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سابق ایران در واتیکان:

تعداد مبلغ دینی در جامعه اندک است

خبرگزاری فارس: سفیر سابق ایران در واتیکان با اشاره به اهمیت آموزش دینی در جامعه، گفت: تعداد روحانی و عالم در جامعه خیلی کم است.

تعداد مبلغ دینی در جامعه اندک است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، حجت الاسلام محمدهادی عبد خدایی صبح امروز در دهمین یادواره شهید عبدالوهاب قاسمی و 16 تن از شهدای طلبه و روحانی شهرستان سوادکوه که در مسجد جامع شیرگاه برگزار شد با اشاره به این که افراد باایمان دارای درجات رفیع هستند، گفت: هر نعمت از نعمات الهی به اندازه همه زندگی انسان ارزش دارد.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی، ایمان را شرط انسانیت و کنترل‌کننده آدمی توصیف کرد و افزود: قرآن نخستین خصلت انسان را ایمان معرفی کرده است و فریاد اسلام‌خواهی مردم دنیا از زبان امام راحل که انقلاب خود را با ایمان آغاز کرده بود، شروع شد.

وی علم، ایمان و جهاد را از تاکیدات دین اسلام توصیف کرد و گفت: هیچ مکتب و فلسفه‌ای بیشتر از اسلام درباره علم و علم‌آموزی سخن نگفته است.

سفیر سابق ایران در واتیکان با انتقاد به این که تعداد روحانی و عالم در جامعه خیلی کم است، گفت: در مسیحیت کاتولیک که یکی از شعبات مسیحیت است شاهد حضور 4 هزار و 400 کشیش، یک میلیون راهب و راهبه و 5 میلیون مبلغ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرها و روستاهای خودمان هم با کمبود عالم و روحانی مواجه هستیم و فرزندان شایسته و لایق خود را برای خدمت به امام زمان (عج) و خدمت به دین و سعادت دنیوی و اخروی خود به حوزه‌های علمیه بفرستیم و دنیا می‌خواهد شیعه‌ای را که عامل شکست استکبار را فراهم کرده است بیشتر بشناسد.

عبدخدایی با بیان این مطلب که تشیع و اسلام هر چه که دارد از برکت شهداست، یادآور شد: شهید عبدالوهاب قاسمی دارای سه خصلت نیکوی اسلامی که علم، جهاد و ایمان بوده است را دارا بود و سخنرانی‌های وی در مساجد مشهد و فعالیت گسترده در مخالفت با بنی‌صدر زبانزد بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور افزود: شهید قاسمی فاضل بزرگ، سخنران قوی و مجاهد و وزنه‌ای در حوزه‌های علمیه بود که در هفتم تیر به همراه شهید بهشتی شربت شهادت نوشید.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول