اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی:

5 تن فرآورده خام دامی معدوم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: امسال پنج تن انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی به علت غیربهداشتی و غیر قابل مصرف بودن ضبط و معدوم شده است.

5 تن فرآورده خام دامی معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی، شهرام دیلمقانی اظهار داشت: این فرآورده‌ها طی 14 هزار مورد بازدید از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و ضبط شده است.

وی افزود: مراکز بسته‌بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های عرضه کننده گوشت مرغ و تخم‌مرغ خوراکی، قصابی‌ها و سردخانه‌های زیر صفر از اماکن مورد بازدید اکیپ‌های دامپزشکی استان بوده است.

دیلمقانی اظهار کرد: از کل بازدیدهای انجام شده 435 مورد تخلف ثبت شده که از این تعداد نیز 41 مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به کشف و ضبط گوشت مرغ و آلایش خوراکی در شهرستان ماکو نیز افزود: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان مقدار 160 کیلو گرم گوشت مرغ و آلایش مرغی از سوی اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی استان در ماکو کشف و امحا شد.

دیلمقانی علت معدم‌سازی این گوشت‌ها را انقضا تاریخ مصرف و عدم رعایت شرایط دمای حمل و خروج از وضعیت انجماد و فساد اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال شش میلیون سر دام در این استان علیه انواع بیماری‌های دامی مایه‌کوبی شدند.

دیلمقانی افزود: این تعداد دام شامل گاو، گوسفند، گاومیش و بز است که در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دامی مایه‌کوبی شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد بیش از پنج میلیون راس دام در زمینه بیماری‌های واگیر و بیش از یک میلیون دام نیز در زمینه بیماری‌های غیرواگیردار واکسینه شدند.

دیلمقانی اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال بیش از سه هزار راس دام نیز برای تشخیص بیماری تب مالت خونگیری شدند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی از تست پنج هزار گاو به منظور تشخیص بیماری سل در بهار امسال خبر داد و افزود: در این مدت سه هزار و 781 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول