اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان:

سمن‌ها در آموزش‌ پدیده‌های اجتماعی موثرند

خبرگزاری فارس: معاون استاندار هرمزگان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد با عنوان سمن به دلیل ساختار غیر ‌دولتی می‌توانند در فرهنگ‌سازی و آموزش پدیده‌های اجتماعی نقش موثرتری داشته باشند.

سمن‌ها در آموزش‌ پدیده‌های اجتماعی موثرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری ظهر امروز در جلسه‌ای با مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی بر اهتمام و توجه هر چه بیشتر تشکل‌های مردم‌نهاد در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: این نهادها می‌توانند از طریق تعامل و هم‌فکری با دستگاه‌های حاکمیتی و مردمی نقش مهمی در پیش‌گیری و کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، بزهکاری و تکدی‌گری داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مهم اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی در برنامه‌ریزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: آسیب‌های اجتماعی که امروز گریبانگیر جامعه شده است به مسائل فرهنگی برنمی‌گردد بلکه بخشی از آنها ریشه در غفلت خانواده‌ها، نهادها، اجتماع و مسئولان دارد که باید نسبت به ایجاد حساسیت لازم در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرد.

معاون استاندار هرمزگان در این دیدار موضوع عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده را یکی از محورهای مهم طرح تحول اجتماعی ارزیابی و از مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی خواست با تشکیل کارگروه‌های تخصصی با ارائه راهکارهای مناسب نقش سمن‌ها را به صورت پررنگ و جدی در نظر گرفته و از ظرفیت‌های مردمی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز در این دیدار به تشکیل کارگروه‌های تخصصی طرح تحول اجتماعی و صدور احکام متناسب با شرح وظایف برای کارشناسان مجموعه اشاره کرد.

اسماعیل تذرو همکاری دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی استان با این مجموعه را بسیار راه‌گشا ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای تحقق اهداف و محورهای طرح تحول گام اساسی و مهمی برداشته شود.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول