اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد مکتب کوثر کاشان:

جوانان ایران دین‌گریز نیستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه خواهران کاشان گفت: برخلاف تصور غلط در جامعه جوانان ایران از اسلام و احکام دینی گریزان نیستند.

جوانان ایران دین‌گریز نیستند

حجت‌الاسلام سید محمدحسن بنی‌هاشمی‌خمینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: استقبال کم جوانان از برخی جلسات و یا مراکز نشر معارف دینی ناشی از روش بیان نادرست مسائل دینی در آن مراکز است که موجب کاهش رغبت و انگیزه در نسل نوجوان و جوان برای حضور در این محافل و مراکز است.

وی افزود: گواه بر این ادعا استقبال پرشور جوانان از محافل و مراکزی است که مسائل دینی با بیان صحیح و جوان‌پسند توسط برخی خطبا و سخنرانان ارائه می‌شود.

استاد مکتب کوثر کاشان با اشاره به تهاجمات گسترده دشمن به منظور بی‌هویت ساختن جامعه ایرانی خاطرنشان کرد: افزایش سطح باورهای دینی بهترین واکسن و ابزار رویارویی با این تهاجمات است و به منظور تحقق این امر باید مسائل اعتقادی و دینی با زبانی سنجیده، صحیح و مطابق با فطرت آنها بیان شود.

وی از ارائه طرح روش تدریس و بیان احکام برای نخستین بار خبر داد و عنوان کرد: در قالب این طرح که در راستای جذب و ایجاد انگیزه دینی در نسل جوان ارائه شده مطالب به‌صورت منظم و دسته‌بندی شده برای مخاطب بیان می‌شود.

این محقق و مؤلف میزان تأثیرگذاری این روش بر مخاطبان را تا 80 درصد ذکر و اضافه کرد: اگر مطالب هر چند با محتوا به‌صورت دسته‌بندی ارائه نشود میزان تأثیرگذاری آن به حداقل می‌رسد.

بنی‌هاشمی‌خمینی استاد احکام حوزه علمیه کاشان و محقق و مؤلف کتب دینی دارای آثار بسیاری است که از آن جمله می‌توان به علم، فقه و حکمت (10 جلد)، اسلام در مبارزه با فقر (10 جلد)، اخلاق اساس دین (2 جلد)، روحانیت و دفاع از اسلام، خاطرات یک طلبه از جبهه، اصول تدریس و بیان احکام، اصول نویسندگی، اصول سخنرانی، کشکول،اصول سوگواری و روضه‌خوانی و توضیح‌المسائل مطابق با نظر 13 مرجع اشاره کرد.

انتهای پیام/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول