اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

جوانان با پاسداری از ارزش‌ها آینده اسلام را تضمین کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم احکام اسلامی را امانتی بزرگ از سوی خداوند دانست و گفت: جوانان متدین آینده اسلام را با پاسداری از سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی تضمین کنند.

جوانان با پاسداری از ارزش‌ها آینده اسلام را تضمین کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی ظهر امروز در دیدار اعضای کانون مهدی منتظر(عج) کرمانشاه با ابراز خرسندی از فعالیت‌های این کانون اظهار کرد: بر اساس روایات رسیده، انتظار فرج فضائلی دارد که طرح شما در احیای اهداف حضرت ولی عصر(عج) مشمول آن می‌شود.
وی با اشاره به شرایط و وضعیت امروز جامعه و جهان بیان کرد: در اوضاع فعلی از شما جوانان متدین بیشتر انتظار می‌رود که در ایمان خود ثابت قدم بوده و مدارج عالی را طی کنید.
این مرجع تقلید از عصر غیبت و مردمان ان به عنوان عصر خاص یاد کرد و افزود: گرچه در این زمان، مردم به ظاهر از حضور حضرت حجت محروم هستند ولی بر حسب روایات، مردم این زمان از مردم عصر پیامبر بهترند.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: کسانی که ایمان به خدا، معاد و غیب دارند، پرهیزکار بوده و از مخالفت با خداوند متعال دوری می‌کنند، اینها کسانی هستند که منتظر ولی عصر(عج) بوده و خود را وابسته به آن حضرت می‌بینند و در قرآن به حزب‌الله از آنان یاد می‌شود.
صافی‌گلپایگانی ابراز کرد: از جوانان متدین انتظار می‌رود هم خود و هم آینده اسلام را با پاسداری از سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی حفظ کرده و آن را امانتی بزرگ از سوی خدا بدانند و در نگاهداری آن کوشا باشند.
وی بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و با ابراز ناخرسندی از وضعیت حجاب بانوان گفت: اینها محرم و نامحرم را دست کم گرفته و حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال می‌کنند چنین کسانی که هزار سال پیش در کتاب من لا یحضره الفقیه از آنان نام برده شده بود در جهنم جاوید خواهند بود.
استاد حوزه علمیه زمان حاضر را محل آزمایش و امتحان الهی به ویژه برای بانوان دانست و تصریح کرد: در مورد برخی زنان امتحاناتی پیش می‌آید که باید تلاش کنند از آن سربلند بیرون بیایند و با در نظر گرفتن شعائر اسلامی، در جامعه ابراز وجود کنند.
وی اجرای طرح 313 یار موعود را گامی برای رهایی نسل جوان از گرفتاری‌ها و مشکلات فرهنگی جهان امروز دانست و خاطرنشان کرد: صیانتی که دین اسلام برای بشر دارد هیچ آیین و مکتب دیگری ندارد و در پرتو این برنامه انسان‌ساز، هم دین، هم فرد و هم جامعه از خطرات محفوظ خواهد ماند.
‌صافی‌گلپایگانی چادر را نماد اطاعت و بندگی خداوند دانست و ابراز کرد: زنان تلاش کنند برنامه‌ها و سنت‌های اسلامی را حفظ کنند چرا که حیات دینی جامعه از این راه محفوظ می‌ماند و مردم همواره به چادر افتخار می‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول