اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال اجرای طرح پزشک خانواده

پزشکان وعده حقوق 4 میلیون تومانی را جدی نگیرند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان گفت: پزشکان تنها فریفته 4 میلیون تومان حقوق پزشک خانواده نشوند و هوشیار باشند که تنها یک امر تبلیغاتی است.

پزشکان وعده حقوق 4 میلیون تومانی را جدی نگیرند

مازیار ستاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بسیاری از پزشکان که امروز داوطلب پزشک خانواده هستند از اصل طرح غافل و نمی‌دانند که در آخر ماه از 4 میلیون تومان حقوق با پرداخت هزینه پرسنل، اجاره بها و امکانات، ته‌مانده‌ای برای آنها نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان نمی‌دانند اصل جریان پزشک خانواده چیست و زمانی که وارد طرح شوند به طور قطع استعفا می‌دهند، تاکید کرد: در حال حاضر طرح پزشک خانواده در قالب چند بنر تبلیغاتی و با اعلام ویزیت رایگان بیماران و 4 میلیون تومان حقوق به پزشکان به پیش می‌رود.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان تصریح کرد: هر پزشک خانواده ملزم به ویزیت 2 هزار و 500 بیمار است که سرانه درمان هر بیمار در سال گذشته یک هزار و 700 تومان و امسال 2 هزار تومان در ماه برای پزشک حساب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر ضربی ساده‌ای انجام شود در پایان ماه نزدیک به 5 میلیون تومان برای پزشک می‌ماند که یک و نیم میلیون آن هزینه استخدام یک ماما و یک پرستار می‌شود و افزود: استخدام منشی، تمیزکار، اجاره بها و هزینه سرباری را هم که هر کدام طبق عرف موجود سنجیده ‌شود در عمل چیزی برای پزشک باقی نمی‌ماند.

ستاری اضافه کرد: در طرح پزشک خانواده، پزشک تنها وظیفه ویزیت بیماران را ندارد و موظف به انجام بسیاری از امور بهداشتی مثل مراقبت از مادران باردار، اطفال و پی‌گیر درمان بیماران در فاصله زمانی 8 صبح تا 12 ظهر و از 4 بعد از ظهر تا 8 شب است که به صرفه نیست.

وی گفت: یک پزشک خانواده با این میزان ساعت کاری، زمانی برای اشتغال در مکان دیگری به منظور جبران هزینه‌ها ندارد و حتی برای مرخصی گرفتن باید فردی را جایگزین خود کند که در مجموع شرایط سختی را برای پزشک و بیمار فراهم کرده است.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر که پزشکان از بیماران پول دریافت می‌کنند و نصفی از هزینه‌های درمان برعهده سازمان‌های بیمه‌گر است به دلیل بدیهی 7 ماهه آنها به پزشکان، تنها دلیل سرپا ماندن مطب‌ها به خاطر پول بیماران است پس چگونه امکان رایگان درمان کردن بیماران در طرح پزشک خانواده و امید به پرداخت هزینه پزشکان از بیمه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هنوز دستورالعمل نحوه پرداخت پزشکان به بیمه‌ها که در طرح پزشک خانواده آمده ابلاغ نشده است و گفت: تحویل داروهای رایگان به بیماران و مسئله یکی شدن صندوق‌های بیمه هم در این طرح مشخص نشده است.

ستاری ادامه داد: چون پزشکان نمی‌خواهند حق خود را مثل هر صنف دیگری با اعتصاب بگیرد، دولت هر جا کم بیاورد، زورش را به پزشکان اعمال می‌کند.

وی ویزیت رایگان بیماران در این طرح را عامل مراجعه بی‌رویه و بدون دلیل به پزشکان دانست و ادعا کرد که همین مسئله از توجه پزشک به بیمار نیازمند می‌کاهد و گفت: 30 درصد از حقوق پزشکان به طرح پایش بیمار از پزشک مربوط می‌شود و اگر پزشک باب میل بیمار رفتار نکند و با مراجعه بی‌رویه افراد به پزشکان مقابله کند به طور قطع شانس 30 درصد حقوق خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول