اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی خراسان‌رضوی:

پروانه تاسیس نخستین بازار پرندگان مشهد صادر شد

خبرگزاری فارس: معاون دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: به منظور ساماندهی پرنده‌فروشان در سطح شهر مشهد و انتقال این واحدها به جایگاه مناسب و بهداشتی، نخستین پروانه تاسیس بازار پرندگان در مشهد توسط اداره‌کل دامپزشکی استان صادر شد.

پروانه تاسیس نخستین بازار پرندگان مشهد صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی، جواد اعلمی، اظهار داشت: با توجه به اینکه خرید و فروش برخی از طیور نظیر کبوتر، مرغ و خروس و غیره در قسمت‌های مختلف شهر و در مکان‌های نامناسب عرضه می‌شد طی سال‌های گذشته مطالعات و بررسی‌های لازم انجام شد و در نهایت تصمیم بر احداث بازار پرندگان در منطقه کنه‌بیست مشهد با مشارکت بخش خصوصی اخذ شد که در حال حاضر نیز پروانه تاسیس این مکان در زمینی به مساحت 18 هزار و 300 و زیربنای 2 و 302 مترمربع صادر شده است.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی اعلام داشت: در این بازار، علاوه بر فروشگاه‌های عرضه طیور زینتی، اتاق قرنطینه، بیمارستان، پارکینگ، محل کشتار اضطراری پرندگان و فضای سبز پیش‌بینی شده است و دیگر پرنده‌فروشان سطح شهر در صورت تمایل به ادامه فعالیت در سطح شهر لازم است پس از فعالیت این بازار براساس ضوابط جدید سازمان فعالیت کند و در غیر این صورت بعد از بهره‌برداری از بازار پرندگان، این فروشگاه‌ها تعطیل خواهند شد.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی احداث دومین بازار پرندگان در مشهد در راستای سهولت دسترسی شهروندان به این اماکن، محل این بازار در جاده قدیم قوچان مورد تایید قرار گرفته است.

اعلمی اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی این بازارها علاوه بر ساماندهی پرنده‌فروشی‌های شهر، دسترسی مردم ‌آسان‌تر و با اطمینان بیشتری صورت پذیرد.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته نیز شبکه دامپزشکی مشهد ضمن برخورد با عوامل غیرمجاز توزیع پرندگان در سطح شهر بیش از 900 قطعه پرنده را ضبط و به محیط زیست تحویل داده است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول