اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رزمایش فرهنگی ـ تبلیغی وارثان انبیاء

‌شناسایی 50 روش ‌برای مقابله مطلوب با تهاجم فرهنگی دشمن از قرآن

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ‌برای مقابله مطلوب با تهاجم فرهنگی دشمن از قرآن 50 روش را شناسایی ‌کرده‌ایم.

‌شناسایی 50 روش ‌برای مقابله مطلوب با تهاجم فرهنگی دشمن از قرآن

حجت‌الاسلام محمد فیض‌آبادی ظهر امروز در حاشیه مراسم رزمایش فرهنگی – تبلیغی وارثان انبیاء شهر سفیدسنگ فریمان در ‌گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اسلام در خارج از مرزهای کشور بهتر معرفی شد و در این ارتباط پیوستن یهودیان و مسیحیان به دین اسلام در اوضاع کنونی بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه به دلیل سلیقه‌های متفاوت در داخل ایران به صورت مطلوب نتوانستیم اسلام را بشناسانیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی سبب ارتقای بصیرت، معنویت و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم می‌شود، هم‌چنین پیام برگزاری چنین اردوهایی به نمایش گذاشتن رشد و اقتدار انقلاب و در پی آن احساس خطر در دشمنان است.

وی مقابله با دشمن و سپس اصلاح جامعه را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی ضروری دانست و ادامه داد: گاهی اوقات یک تابلو چنان تاثیری دارد که می‌تواند بر یک گروه هزار نفری موثر واقع شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی بسیار ظریف و در اوضاع کنونی، نبرد فرهنگی یکی از تاثیرگذارترین فعالیت‌ها در کشور در صحنه بین‌المللی است.

فیض‌آبادی با اشاره به تنوع و محتوای قوی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی که سبب نتیجه‌گیری مفید می‌شود، افزود: تاکنون برای مقابله مطلوب با تهاجم فرهنگی دشمن از قرآن 50 روش را شناسایی ‌کرده‌ایم.

وی شناخت اصول و مبانی، مبارزه و مقابله با این معضلات را دو روش اساسی در مبارزه با جنگ نرم دانست.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: در بحث جنگ نرم با دو مشکل شناسایی روش‌های تهاجم دشمن و راهکار مقابله با آن به صورت تخصصی ورود نداشته‌ایم.

فیض‌آبادی افزود: امروزه دشمنان از طریق ماهواره و فضای سایبری قصد نفوذ به کشور را دارد و برای مبارزه با این معضلات ما باید از داخل خانواده‌ها برای مقابله اقدام کنیم که این امر با آموزش خانواده‌ها محقق می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های نفتی افزود: در مقابله با تحریم‌های اقتصادی باید باورهای اقتصادی مردم کشور را افزایش دهیم.

مدرس حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه بحران جدی امروز جامعه ما بحران خانواده است، زیرا آمار طلاق افزایش یافته و برای مقابله با این معضل باید قبل از ازدواج باید این مشکلات رسیدگی شود.

فیض‌آبادی فعالیت‌های فرهنگی را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: مبارزه‌های فرهنگی گاهی اوقات مانند دارو برای از بین بردن مشکل است و گاهی با تغذیه سبب افزایش روحیه معنوی در افراد می‌شود.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژه‌گی‌های برگزاری اردوهای فرهنگی و تبلیغی وارثان انبیاء تصریح کرد: تشکیل چنین اردوهایی نشان می‌دهد که نیروهای فرهنگی در این نظام وجود دارد که در حال خدمت به مردم و جامعه هستند.

وی ادامه داد: حضور این نیروها به عنوان الگوی تاثیرگذار بر مردمانی که در روستاها و مناطق محروم زندگی می‌کنند، تاثیر قابل توجهی می‌گذارد، هم‌چنین فعالیت‌های فرهنگی با طرح پرسش و پاسخ  در ارتباط با مسائل شرعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول