اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای مشهد خبر داد

راه‌اندازی 6 تصفیه‌خانه‌ جدید در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای مشهد با بیان اینکه 6 تصفیه‌خانه جدید در مناطق مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود، گفت: آب شرب مشهد بهترین کیفیت را در کل کشور دارد.

راه‌اندازی 6 تصفیه‌خانه‌ جدید در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن شاه‌عالمی ظهر امروز در نشستی خبری که به‌ مناسبت آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در اداره آب و فاضلاب مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب مشهد، در سالیان اخیر اقدامات بسیار گسترده‌ای را برای صرفه‌جویی در مصرف آب و فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام داده است.

مدیرعامل شرکت آبفای مشهد تاکید کرد: مشهد مقدس، دو سال پیاپی است که در سطح کشور به لحاظ کیفیت آب شرب در رتبه نخست کشور قرار دارد و این امر، حاصل زحمت تمام دست‌اندرکاران حوزه آب و فاضلاب مشهد است.

شاه‌عالمی گفت: در دو سال گذشته، فشار آب در مشهد را یک اتمسفر افزایش داده‌ایم و در زمینه اصلاح شبکه‌ها و هم‌چنین رفع انسداد لوله‌ها نیز پروژه‌های بسیار خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در بحث کاهش مصرف آب نیز، مردم همکاری بسیار مناسبی با مسئولان داشته‌اند، برای مثال در سال‌ جاری یک درصد کاهش مصرف داشته‌ایم و البته این روندی است که از پنج سال گذشته آغاز شده و خوش‌بختانه به ‌صورت تصاعدی هم‌چنان ادامه دارد.

شاه‌عالمی افزود: البته نباید انکار کرد که هدفمند شدن یارانه‌ها نیز در کاهش و بهینه‌سازی مصرف آب از سوی مردم، اثرگذار بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای مشهد در ادامه با اشاره به بخش فاضلاب نیز بیان کرد: مطالعات مربوط به پروژه فاضلاب شهر مشهد از سال 1368 آغاز و در سال 73 عملیات اجرایی و ساخت شبکه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

شاه‌عالمی ادامه داد: در سال 1381، این طرح مورد بازنگری قرار گرفت و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سال 1395 این پروژه به اتمام می‌رسد.

وی متذکر شد: در شش نقطه شهر مشهد شامل التیمور، اولنگ، خین عرب، سیدی، طرق و پرکندآباد پیش‌بینی احداث تصفیه‌خانه داشته‌ایم و دو مورد از این تصفیه‌خانه‌ها در پرکند‌آباد و اولنگ در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

شاه‌عالمی ابراز کرد: دو تصفیه‌خانه نیز در حال ساخت هستند و برای دو تصفیه‌خانه باقی مانده، در حال برگزاری مناقصه هستیم.

مدیرعامل شرکت آبفای مشهد گفت: پروژه‌های آب و فاضلاب کشور، عمدتاً مشمول کمک‌های دولت می‌شوند اما تلاش کرده‌ایم از طریق واگذاری بخشی از پروژه‌ها از طریق مناقصه به مردم، مشکلات احتمالی در این زمینه را برطرف کنیم.

شاه‌عالمی اظهار کرد: در سال 92 هیچ پروژه جدیدی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار ندارد و تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: باید با دقت بیشتر در مصرف سرمایه‌های ملی و هم‌چنین آگاه‌ کردن مردم در این زمینه، شرایط بهتری را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول