اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد قم پژوهی:

کتاب «تحفه الفاطمیین» رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد قم پژوهی گفت: کتاب تحفه الفاطمیین فی ذکر احوال قم و القمیین» توسط آیت‌الله مهدوی‌کنی در دهم تیر ماه سال جاری در دانشگاه امام صادق(ع) رونمایی می‌شود.

کتاب «تحفه الفاطمیین» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص فعالیت‌های بنیاد قم پژوهی تصریح کرد: شهر مقدس قم به دلیل وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت و مسجد مقدس جمکران، همواره پایگاه تشیع و روحانیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم قم از دیرباز پیوند عمیقی با اهل‌بیت عصمت و طهارت دارند اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر سال 89 به قم از این شهر به عنوان شهری بین‌المللی یاد کردند.

رئیس بنیاد قم پژوهی با اشاره به اینکه شهر قم مرکز تولید و انتشار علوم دینی به سراسر دنیا است گفت: قم با وجود ظرفیت‌های بسیاری که دارد، شهری ناشناخته به شمار می‌رود و ضروری است که ابعاد مختلف فرهنگی، حوزوی، مذهبی و بین‌المللی شهر قم شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد قم پژوهی با هدف معرفی گذشته، حال و آینده شهر قم شکل گرفته است اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این بنیاد گردآوری اسناد و مدارک مربوط به قم است.

بنایی با اشاره به اینکه با فعالیت‌های این بنیاد زمینه برای فعالیت محققان و پژوهشگران درباره قم مهیا می‌شود افزود: بنیاد قم پژوهی توانسته است نسبت به انتشار آثاری از جمله اثر 9 جلدی شناخت‌نامه قم، کتاب «دیروز و امروز قم» به قم مرحوم علی اصغر فقیهی، مفاخر قم و... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در زمینه قم از سوی هیچ مؤسسه‌ای کار تحقیقاتی صورت نگرفته است اضافه کرد: در دوران طاغوت حکومت شاهنشاهی اجازه پیشرفت شهر قم را نمی‌داد و می‌خواست این شهر را عقب‌مانده نگه دارد و این عقب‌ماندگی آنگونه که باید و شاید جبران نشده است.

رئیس بنیاد قم پژوهی با اشاره به اینکه قم در آینده نیز تاثیرگذاری خود را حفظ خواهد کرد افزود: در این راستا بنیاد قم پژوهی نسبت به برگزاری نشست‌های تخصصی آینده پژوهی قم اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به تدوین کتاب «تحفه الفاطمیین فی ذکر احوال قم و القمیین» گفت: این کتاب ارزشمند در دوره قاجار توسط حسین بن محمد حسن قمی تالیف شده و از مهمترین منابع در زمینه قم پژوهی به شمار می‌رود.

بنایی با اشاره به اینکه از این کتاب فقط یک نسخه به خط نویسنده در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) موجود است، گفت: با توجه به اهمیت این کتاب بنیاد قم پژوهی تصمیم گرفت که نسبت به چاپ این کتاب با نثر فارسی روان اقدام کند.

وی پژوهش درباره تاریخ، جغرافیا، آثار و بناها، شخصیت‌های دینی و علمی را از جمله مطالب مورد توجه در این کتاب عنوان کرد و افزود: مراسم رونمایی از این اثر ارزشمند دهم تیرماه با حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول