اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی خبر داد

برگزاری نمایشگاه بزرگ اوقات فراغت در مشهد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی گفت: نمایشگاه بزرگ اوقات فراغت در 17 تیرماه در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه بزرگ اوقات فراغت در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدهادی طالبیان صبح امروز در نخستین نشست خبری معاونت فرهنگی و امور جوانان که در محل سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای اوقات فراغت این اداره‌کل برنامه‌های وی‍ژه‌ای دارد که مهم‌ترین آن برگزاری نمایشگاه بزرگ اوقات فراغت در 17 تیرماه است.

وی افزود: این نمایشگاه در سالن شهید بهشتی مشهد با کمک بخش خصوصی و دولتی در غالب 80 غرفه شامل سازمان‌های مردم‌نهاد و آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود.

طالبیان با اشاره به فعالیت‌های حاشیه نمایشگاه، گفت: فعالیت‌های مشاوره‌ای در حوزه تربیت و مهارت‌آموزی و تحصیل انجام می‌شود که والدین می‌توانند با کمک این مشاوران از نیازهای فراغتی فزندانشان اطلاع یابند.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی مدت برگزاری نمایشگاه را چهار روز عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه از طریق جراید و رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

وی به سایر فعالیت‌های معاونت فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه هویت سلسله نشست‌‌هایی با عنوان جوان امروز با رویکرد ارتقای دانش ‌شناختی و توانمندسازی برگزار می‌شود که هدف این نشست‌ها حساس‌سازی و ارتقای دانش شناختی مخاطبان است.

طالبیان با اشاره به اینکه 7 نشست از این نشست‌ها در 2 سال قبل برگزار شده است، افزود: امسال نیز در مناسبت‌هایی هم‌چون هفته جوان، رمضان، محرم، پیروزی انقلاب و روز ولادت حضرت معصومه(س) 18 نشست در کل استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی طرح زوج خوشبخت‌ ایرانی را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل خواند و تصریح کرد: این طرح در حوزه خانواده مطرح است که راهبرد آن الگوسازی با رویکرد معرفی الگوها موفق بوده و در زمینه الگوی ازدواج اسلامی فرهنگ‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه مشارکت نیز این اداره‌کل طرح استان‌یار را ارائه داده است که رویکرد آن بسترسازی به منظور استفاده از ظرفیت نخبگان جوان در تصمیم‌سازی‌های استان است.

طالبیان افزود: این طرح توسط ریاست جمهوری رونمایی و مورد توجه بسیاری از اساتید قرار گرفته است که مدلی نخبگانی است که دایره مشارکت جوانان مستعد استان را در توسعه استان از قبل بیشتر می‌کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در این طرح شبکه مسائل و درخت موضوعات 6 عرصه اقتصاد، بهداشت و درمان، مسکن و شهرسازی، کشاورزی، فرهنگ و صنعت بر روی پورتال قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح دوستی نیز یکی از اقدامات فرهنگی اداره ورزش و جوانان است، افزود: ایجاد گروه‌های دوستی 15 نفره با محوریت مربی توانمند در شکل‌گیری موثر هویت دینی و ملی نوجوانان یکی از طرح‌‌های کم نظیر در حوزه هویت به شمار می‌رود.

طالبیان اهداف این طرح را بسترسازی جامعه‌پذیری پایدار جوانان در محیط جامعه، توانمندسازی جوانان با بهره‌مندی از قالب‌های به روز و ایجاد سرمایه اجتماعی لازم در نوجوانان جهت مواجهه با شرایط پیرامون عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی طرح حرف‌هایی که در دلم بود و ستادهای شهرستانی ساماندهی امور جوانان نیز را از دیگر اقدامات فرهنگی معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان دانست.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول