اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

طاقه‌های دومین چشمه زیبای جهان زخمی شد

خبرگزاری فارس: توسط افرادی ناآشنا به میراث فرهنگی، طاقه‌های دومین چشمه زیبای طبیعی جهان زخمی شد و حفره بزرگ در کنار طاقه چشمه آب معدنی سورت ایجاد شد.

طاقه‌های دومین چشمه زیبای جهان زخمی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نام چشمه سورت برای دوستداران طبیعت در بیشتر جهان نامی غریبه نیست به خاطر اینکه این چشمه دومین چشمه زیبای جهان نام گرفت و حتی به اذعان بسیاری از کارشناسان، زیباتر از چشمه پاموکاله ترکیه است.

ولی آنچه این روزها دوستداران طبیعت را می‌رنجاند عدم توجه مسئولان به زیبای‌های خدادادی چشمه زیبای جهان است که با ندانم‌کاری و یا بی‌توجهی برخی رهگذران این چشمه زیبای جهان زخمی و طاقه‌های آن زخمی می‌شود که به رویت خبرنگار فارس و بسیاری از گردشگران رسیده است.

* کندن حفره بزرگ در زیر طاقه‌های سنگی و نمکی سورت

اما آنچه این روزها در چشمه آب معدنی سورت دوستداران طبعیت را رنجیده خاطر می‌کند کندن حفره بزرگ در زیر طاقه‌های سنگی و نمکی سورت است که نشان می‌دهد با وجود اینکه این چشمه زیبای جهان در دنیا نظیری بر آن وجود ندارد ولی همچنان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

بی‌مهری از این جهت که این چشمه از مدت زیادی تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شد و زیبایی‌های بی‌نظیر آن بارها و بارها به همگان و حتی مسئولان دست‌اندرکار نیز اثبات شد.

*بسیاری از گردشگران ارزش این بنای زیبا را نمی‌دانند

سید قاسم موسوی یکی از گردشگران چشمه جهانی سورت در گفت‌وگو با فارس درباره حفره ایجاد شده در کنار طاقه‌های سورت بیان کرد: افرادی که اقدام به حفر این حفره در کنار طاقه کردند مطمئنا در مورد زیبایی‌ و بی‌نظیر بودن این چشمه در جهان اطلاعاتی ندارند.

وی تاکید کرد: با توجه به ثبت ملی این چشمه نیاز است اطلاع‌رسانی درستی در محل چشمه و یا خارج از چشمه انجام شود تا شاهد زخمی شدن بخش‌های دیگر این چشمه نباشیم.

*دومین چشمه آب معدنی دنیا فاقد امکانات اولیه برای گردشگران باشد

محمد مظفری یکی دیگر از گردشگران چشمه سورت یادآور شد: از اثری که جزو فهرست ملی ثبت شد باید مراقبت بیشتری شود.

وی با این سئوال اظهارتش را ادامه داد: چرا فهرست ملی به این مهمی نباید نگهبان داشته باشد.

مظفری با انتقاد از نبود امکانات مناسب برای گردشگران در چشمه آب معدنی سورت یادآور شد: جای تعجب دارد دومین چشمه آب معدنی دنیا فاقد امکانات اولیه برای گردشگران باشد و تعجب بیشتر اینکه با وجود اینکه این چشمه در فهرست آثار ملی قرار گرفت به سادگی تخریب می‌شود.

وی در پایان گفت: مسئولان برای معرفی بیشتر چشمه حداقل در مورد بی‌نظیر بودن این چشمه تابلوی‌های را در مسیر چشمه نصب کنند تا این مواهب طبیعی جهان به طور ناخودآگاه دستخوش تغییرات نشود.

--------------------------

گزارش از: جاوید عباسی

--------------------------

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول