اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد

اختصاص 291 میلیون تومان برای توسعه فنی‌ و حرفه‌ای نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از اختصاص 291 میلیون تومان برای توسعه و تجهیز مرکز فنی ‌و حرفه‌ای خواهران نهبندان خبر داد.

اختصاص 291 میلیون تومان برای توسعه فنی‌ و حرفه‌ای نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، حسین شرافتی‌راد در حاشیه بازدید از کارگاه فرش‌بافی اظهار کرد: فرش‌بافی به همراه هشت رشته دیگر صنایع دستی از هنرهای بومی و سنتی این شهرستان است و تلاش می‌شود با حمایت از هنرمندان این رشته، ضمن احیای این هنر اصیل، زمینه تولید و اشتغال علاقمندان فراهم شود.

وی افزود:‌ باید مشاغل خانگی کم‌هزینه و بومی در منطقه تقویت و مورد حمایت قرار گیرند و قالی‌بافی به درجه‌ای برسد که مانند گذشته بازارهای جهانی را تصاحب کند.

فرماندار نهبندان گفت: نیازسنجی، بازاریابی، حمایت، ارائه تسهیلات بانکی و بیمه قالی‌بافان باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

شرافتی‌راد از اختصاص 291 میلیون تومان برای توسعه و تجهیز مرکز فنی ‌و حرفه‌ای خواهران نهبندان و افزایش سه کارگاه آموزشی دیگر به این مرکز اشاره کرد و افزود: این مسئله نشانگر نگاه ویژه و عزم جدی دولت برای توسعه مهارت‌آموزی و ترغیب افراد جویای کار به امر اشتغال است.

وی با بیان اینکه اقشار قابل توجهی از جامعه با مأموریت‌های آموزش فنی ‌و حرفه‌ای آشنایی کاملی ندارند، گفت: اطلاع‌‌رسانی، معرفی توانمندی‌ها و فعالیت‌های آموزش فنی ‌و حرفه‌ای از سوی مسئولان به ویژه شوراها و دهیاری‌های مناطق روستایی می‌تواند در تحقق اهداف و برنامه‌ها مؤثر باشد.

رئیس مرکز فنی‌ و حرفه‌ای نهبندان نیز با بیان اینکه خانواده‌ها از آموزش رشته قالی‌بافی استقبال کرده‌اند، افزود:‌ تلاش می‌کنیم با ایجاد کارگاه‌های قالیبافی در مناطق روستایی و ارائه آموزش لازم زمینه اشتغال خانواده‌ها را فراهم کرده و به توانمندی کامل برسانیم.

محمد یعقوبی ادامه داد:‌ مرکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای خواهران نهبندان از این پس به عنوان یک مرکز ثابت در رشته‌های تعمیر لوازم خانگی و تلفن همراه، عکاسی و فیلم‌برداری، قالی‌بافی، سرویس و نگهداری خودرو، کشت گلخانه‌ای و تابلو فرش به متقاضیان آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول