اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد جشنواره مهدویت:

دهه مهدویت در کشور فراگیر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد جشنواره مهدویت گفت: امروز دهه مهدویت در سراسر کشور فرهنگ‌سازی شده و مورد توجه قرار گرفته است و برنامه‌های این دهه به صورت جدی دنبال می‌شود.

دهه مهدویت در کشور فراگیر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی هیئت خادم الرضا، هفتمین نشست هیئت خادم الرضا (ع) با موضوع مهدویت با حضور شعرای آیینی و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در مرکز همایش‌های اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

محمد عرب مشاور عالی استاندار قم و رئیس ستاد جشنواره دهه مهدویت در این مراسم اظهار داشت: حدود 10 سال است که دهه مهدویت برنامه‌ریزی شده و امروز این دهه از مرز قم عبور کرده و در سراسر کشور به طور رسمی در حال شکل‌گیری و فعالیت است.

وی ادامه داد: گسترده شدن ستاد مهدویت در سراسر کشور که به همت جوانان هیئت خادم الرضا(ع) راه‌اندازی شده به طور قطع با حضور مداحان و شعرای آیینی جدی‌تر دنبال خواهد شد و این جوانان باید از نظرات و تجربیات شعرا و مداحان استفاده کنند تا این دهه به صورت فراگیر در کشور و حتی خارج از مرزهای کشور به اجرا درآید.

در ادامه سید مهدی حسینی از شعرای آیینی کشور به ایراد سخن پرداخت اظهار داشت: پیوند میان شاعر، مداح و مدیر هیئت در برگزاری مراسم مهم است و باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رود که مدیران هیئت در برنامه‌ریزی‌های خود تجدید نظر کنند و به سوی فعالیت‌های هدف‌دار و تاثیرگذار روند.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری مسئولین جلسات از جمله شعرا و مداحان باید طوری عمل کنند که پس از مدتی مستمعین ارتقاء سطح پیدا کنند افزود: برخی مداحان به سراغ شعرهایی می‌روند که سهل‌الوصول است و شعرهای جدید آیینی که دارای ظرافت و ویژگی‌های منحصر به فرد است را اجرا نمی‌کنند.

این شاعر آیینی با تاکید بر ایجاد رابطه متقابل بین شعرا و مداحان خاطر نشان کرد: اگر مداحان در شعرها ابهام دارند با شعرا مطرح کنند تا این رابطه دوسویه موجب ارتقاء سطح مجالس شود.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول