اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان اعلام کرد

افزایش 12 درصدی هیئات مذهبی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از افزایش 12 درصدی هیئات مذهبی استان کردستان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 12 درصدی هیئات مذهبی در کردستان

علی خزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 511 هیئت مذهبی در استان فعالیت دارند که از این تعداد 54 هیئت در سال‌جاری به این تعداد افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی استان شامل هیئات بانوان، برادران، هیئات دانش‌آموزی و هیئات دانشجویی است، بیان کرد: همچنین هیئات مردمی نیز در سطح استان کردستان دایر و فعال است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 215 هیئت مردمی در بیجار، 155 هیئت مردمی در قروه، 46 هیئت مردمی در سنندج، 15 هیئت مردمی در کامیاران، 14 هیئت در سقز، چهار هیئت در مریوان، پنج هیئت مردمی در بانه، چهار هیئت در دهگلان و یک هیئت مذهبی مردمی نیز در شهرستان دیواندره فعالیت دارند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان یادآور شد: هم‌اکنون 12 هیئت دانشجویی، 40 هیئت دانش‌آموزی، 57 هیئت بانوان و 454 هیئت آقایان در استان کردستان فعال است.

خزایی بیان کرد: از مجموع هیئات مذهبی استان کردستان بیشترین هیئات در شهرستان بیجار با 228 مورد و کمترین آن در شهرستان دیواندره با دو هیئت فعال و ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی استان مجوز فعالیت خود را از اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان دریافت می‌کنند، اعلام کرد: این هیئات در مناسبت‌های ملی و مذهبی استان به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند.

وی اضافه کرد: بیشترین اعضای هیئات مذهبی استان را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که در تمامی برنامه‌ها حضور فعال و موثری دارند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول