اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

1800 هیئت مذهبی در قم فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هم‌اکنون هزار و 800 هیئت در استان قم فعال هستند که از این تعداد، 300 هیئت مربوط به دانش‌آموزان است.

1800 هیئت مذهبی در قم فعالیت می‌کنند

حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مردمی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 800 هیئت مذهبی در استان قم فعالیت‌ می‌کنند که اداره کل تبلیغات اسلامی استان حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد هیئت ثبت شده، 300 هیئت دانش‌آموزی هستند که 162 مورد آن در سال گذشته تشکیل شده و این هیئت‌ها برای دانش‌آموزان در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته 12 مورد هیئت عمومی در استان قم ثبت شده است ابراز داشت: 200 هیئت مخصوص بانوان نیز در حال حاضر در استان قم فعالیت دارند که این هیئت‌ها مجالس مذهبی مخصوص بانوان را در استان قم ساماندهی می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های مادی این اداره کل از هیئت‌های مذهبی خاطر نشان کرد: سال گذشته اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از 520 هیئت در استان قم حمایت‌های مالی کرده است.

اسکندری با بیان اینکه حمایت معنوی از هیئت‌های مذهبی از جمله ماموریت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است ابراز داشت: این حمایت‌ها شامل برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان هیئت‌ها و آسیب‌شناسی فعالیت‌های آنان است.

وی ادامه داد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در این اداره کل مسئولیت نظارت بر محافل دینی را بر عهده داشته و آسیب‌هایی که ممکن است برای هیئت‌های مذهبی رخ دهد را کنترل می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی به طور مستمر از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی بازدید می‌کنند تا در جریان اتفاقات مذهبی استان باشند.

وی افزود: در حوزه رسیدگی به امور مساجد نیز اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، سال گذشته هشت دوره آموزشی برای ائمه جماعات و رابطین فرهنگی خود برگزار کرده تا توانمندی‌های مساجد را برای اثرگذاری فرهنگی در جامعه افزایش دهد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول