اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فعالیت 1200 هیئت مذهبی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 200 هیئت مذهبی در جای جای استان اردبیل فعالیت می‌کنند که بیش از نیمی از آنها در مرکز استان شکل گرفته و در حال خدمت‌رسانی هستند.

فعالیت 1200 هیئت مذهبی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در مراسم پایانی همایش هیئت‌های مذهبی در اردبیل اظهار داشت: هزاره سوم عصر پیشرفت‌های روز افزون تکنولوژی و دیجیتال است که نباید از این غافله عقب بمانیم چرا که اگر نتوانیم همسو با تحولات جهانی شیوه‌ها و اهداف تربیتی را به روز کنیم هیئت مذهبی و مسجد که مکان تربیتی است به دلیل عدم  ایجاد اشتیاق تبدیل به عادت شده و شور و شوق از جوانان و نوجوانان برای حضور در چنین محفلی گرفته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از هیئت‌ امنای مساجد و هیئت‌ها خواست مطابق با سلایق و نیازهای جوانان برنامه‌ریزی داشته باشند تا در عملکرد خود دچار افول در مدیریت نشوند.

ستوده با تقسیم‌بندی مدیریت به سه حوزه مالی، قدرت و هنجارها و ارزش‌ها افزود: در دو مدیریت مالی و قدرت هرچند تحکم و پول حرف اول و آخر را می‌زند اما سیطره آن تا زمان بقای مدیریت است چرا که اگر مدیری جابجا شود دیگر آن فرد از قدرت تحکم و مالی برخوردار نیست.

وی نوع سوم مدیریت را مدیریت بر هنجارها و ارزش‌ها توصیف کرد و گفت: این مدیریت در دستگاه اهل بیت‌ (ع) و تربیت انسان‌های در مسیر و اهداف ائمه اطهار و اولیای الهی دیده می‌شود چرا که در این مدیریت کار اصلی مدیریت بر دل‌ها و اندیشه‌هاست.

این مسئول مدیریت در هیئت‌های مذهبی را نیز مدیریت بر هنجارها و ارزش‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: از این مدیریت‌ها انتظار داریم یک سال تنها به بعد امر به معروف بپردازند و نیکی‌ها را در مجالس و محافل خود ترویج دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اصل اساسی در مدیریت هنجارها را تکریم و احترام بیشتر از سوی تمام اعضای هیئت‌ها اعلام کرد و افزود: اگر در این مدیریت به ریزه‌کاری‌ها اعم از نظم و انضباط، طهارت و پاکی و تذکرات اصلاح‌ کننده تکیه شود به یقین رسیدن به اهداف میسر بوده و حقوق دیگران نیز حفظ می‌شود.

وی مدیریت ائمه و اولیای الهی را مدیریت بر هنجارها و ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: در چنین مدیریتی تکبر و غرور، ریا و خودنمایی و بسیاری از مظاهر زشت رفتاری مشاهده نمی‌شود بلکه اغلب شایستگی‌ها ظهور و بروز می‌کند.

این مسئول هیئت را یک مکتب و دوره تربیتی دانست و اظهار داشت: بزرگان زیادی به حضور در هیئت‌ها و محافل مذهبی افتخار کرده‌اند و بارها اعلام داشته‌اند که مبادا هیئت‌ها دچار شرک خفی شده و رفتار آنها شکل و شمایل ریا به خود بگیرد.

هیئت‌ها و مساجد نباید دولتی اداره شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل دوری از مدیریت دولتی هیئت‌ها و مساجد را یادآور شد و گفت: نباید مدیریت و اداره هیئت‌ها و مساجد را به سمت دولتی بودن بکشانیم چرا که حفظ جایگاه آنها در بین مردم در این است که این مجموعه‌ها هیچ وابستگی به قدرت، ثروت و سیاست ندارند.

این مسئول در پایان سخنان خود از هیئت‌های مذهبی خواست تنها هدف‌گذاری خود را به تربیت مداح سوگ و عزا اختصاص ندهند بلکه مداح میلادیه را نیز تربیت کنند چرا که در مناسبت‌های مختلف میلاد ائمه اطهار و دیگر مناسبت‌های شاد مذهبی دیگر جای روضه‌خوانی و گریاندن مردم نیست.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول