اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هوای اردبیل همچنان بارانی و رگباری

سیل یک میلیارد تومان به خلخال خسارت زد

خبرگزاری فارس: سیلاب و بارش شدید باران در بخش مرکزی خلخال و در روستاهای کردنشین این شهرستان بیش از یک میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

سیل یک میلیارد تومان به خلخال خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال بارش باران شدید در روزهای گذشته و به ویژه عصر امروز در بخش مرکزی خلخال و در روستاهای آق‌بلاغ، کالار، مورستان و غفورآباد سیلاب به راه افتاد و سبب وارد آمدن خسارات کلی به پل ارتباطی این روستاها، تخریب راه‌های اصلی، معابر و پوشیده شدن بخش عظیمی از مناطق روستایی با گل و لای شد.

سیل به راه افتاده در این مناطق فیبر نوری را تخریب و ‌به مزارع و باغات خسارت وارد کرده و تأسیسات لوله‌کشی آب روستایی را نیز تخریب کرد و به بیش از 20 واحد مسکونی و اماکن دامی خسارت کلی زد.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در خلخال سبب تلف شدن 100 رأس گوسفند و تخریب صدها کیلومتر راه روستایی شد به طوری که به دنبال وقوع این حوادث اعضای کارگروه بحران شهرستان در مناطق سیل زده حاضر شده و به امدادرسانی حادثه‌دیدگان پرداختند.

با همکاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان خلخال 10 چادر اسکان برای روستایی برقرار شده و اهالی منطقه با استقرار در این چادرها از خطر حتمی و واقع شدن در برابر سیلاب در امان ماندند.

به گزارش فارس، هر چند برآورد خسارات کلی این بارش سیل‌آسا در دست بررسی است اما مدیرکل بحران استانداری اردبیل ساعاتی پیش در مناطق سیل زده حضور یافته و آخرین وضعیت اسکان روستاییان و خسارت وارده را مورد بررسی قرار دادند.

پوشش گیاهی اندک در منطقه آق‌بلاغ خلخال یکی از عوامل جاری شدن سیلاب از کوه‌ها به طرف روستا اعلام شده به طوری که این روستا در 12 کیلومتری خلخال با 150 خانوار ساکن واقع شده است.

از شهرستان کوثر نیز خبر می‌رسد بارش شدید باران و به راه افتادن سیل خساراتی را به بخش‌های روستایی کوثر وارد کرده است به گونه‌ای که با طغیان رودخانه گیوی‌چایی مناطق اطراف این رودخانه تخریب شدند.

بارش سیل‌آسای عصر امروز در این شهرستان به باغات و مزارع روستاییان خسارات کلی وارد کرده به طوری که فرماندار شهرستان کوثر در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده از ساکنان حریم رودخانه‌ها، سدها و رودها خواست تا با دور شدن از این مناطق از سیلاب به راه افتاده در امان بمانند.

سعدالله رئیس‌ساداتی گفت: برای خانوارهای گرفتار شده در سیلاب امدادرسانی در حال انجام است و خسارات کلی نیز در حال ارزیابی و برآورد نهایی است.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول