اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی:

400 نفر در سیل‎های 2 روز اخیر دچار حادثه شده‎اند

خبرگزاری فارس: معاون امداد جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: در سیل‎های 2 روز اخیر 400 نفر حادثه دیده نجات یافتند.

400 نفر در سیل‎های 2 روز اخیر دچار حادثه شده‎اند

محمد قاسمی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با سیل‎های دو روز اخیر در استان خراسان‌ ‌ضوی اظهار داشت: عمده حوادث مربوط به دو روز قبل، 30 خردادماه بود که در شهرستان‎های نیشابور، رشتخوار و حوالی شهر مشهد رخ داد از جمله مناطق تپه‌سلام و ده‌‌خ و هم‌چنین روستاهای پیوه‌ژن و سپیدار در اطراف شهرستان نیشابور سیلاب شدت بیشتری داشت.

وی افزود: در روز 30 خردادماه بخش جنگل و روستاهای علی‌آباد، جنت‌آباد، دولت‌آباد، کاظم آباد و غلندرآباد در اطراف شهرستان کاشمر نیز شاهد بروز سیل بودیم که هر مکان حادثه دیدگان خاص خودش را داشت و در این روز در اطراف مشهد 200 نفر و در اطراف شهرستان رشتخوار 110 نفر دچار حادثه شدند.

معاون امداد جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی در ارتباط با سیل‎های روز گذشته در استان نیز گفت: در روز گذشته شهرستان نیشابور مجدداً دچار سیل شد که بخش عمده آن در منطقه عطائیه به سمت کاشمر بود که در حال حاضر نیروهای امدادرسان در این منطقه در حال امدادرسانی هستند و هنوز گزارش‎های ثانویه در مورد خسارت‎های سیل به دست ما نرسیده است.

وی افزود: روز گذشته بخش‎هایی از شهرستان کاشمر و بخش کدکن تربت‌حیدریه نیز با سیل مواجه شدند.

قاسمی از راه افتادن سیل در روستاهای اطراف شهرستان سبزوار از صبح امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: تقریباً 20 روستا در این منطقه دچار سیل شده‎اند و این مشکل امروز در شهرستان‎های کاشمر و نیشابور برای بار دیگر اتفاق افتاد.

معاون امداد جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی در ارتباط با تلفات انسانی حوادث دو روز اخیر گفت: قریب به 400 نفر در این مدت دچار حادثه شدند و توسط امدادگران نجات یافتند.

مفقود شدن 4 نفر  در 2 روز اخیر

وی افزود: به دلیل اینکه مشکلی در آمارها پیش نیاید اعلام تعداد فوتی‏های حواث برعهده پزشکی قانونی است و ما نمی‏توانیم در این ارتباط آماری اعلام کنیم، اما تنها می‎توانم بگویم که چهار نفر در این دو روز مفقود شده‎اند که هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نداریم اما همکاران ما در جست‎وجوی آنها هستند.

وی تاکید کرد: 12 تیم امدادی شامل 92 امدادگر در مناطق حادثه دیده فعال هستند.

قاسمی در ارتباط با خسارت‎های ناشی از سیل نیز گفت: در برخی مناطق خانه‎های روستایی تخریب شده است که آسیب دیدگان در چادر اسکان یافته‎اند اما مشکل اصلی تخریب جاده‎هاست.

وی افزود: ما در استان دارای یک تناقض هستیم، از سویی از خشک‌سالی رنج می‎بریم و از سوی دیگر با مشکل سیل رو به‌ رو هستیم که ناشی از ضعف زیرساخت‎ها در استان است، در بسیاری از نقاط مسیل‏ها با جاده‎ها دارای تقاطع هستند و به محض اینکه سیلاب به جاده می‏رسد آن را خراب می‏کند و اکنون نزدیک به 100 خودرو در فواصلی که جاده‎ها خراب شده‎اند، گیر افتاده‎اند.

وی ادامه داد: همکاران ما در حال نجات این افراد هستند، از دیشب تا به حال 700 غذا برای افراد حاضر در خودروها توزیع شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت ساعت سورتی پرواز برای امداد‎رسانی به حادثه دیدگان توسط امداد هوایی ما صورت گرفته است.

معاون امداد جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی در خصوص ادامه بارش‎ها در استان گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی عمده بارش‎ها امروز بعد از ظهر اتفاق خواهد افتاد و امشب سامانه بارش‌زا از استان خارج می‎شود.

وی افزود: تمامی نیروهای هلال‌احمر در حال آماده‌باش هستند و احتمال اینکه امروز بعد از ظهر دوباره با سیل مواجه شویم بسیار زیاد است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول