اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهرخبر داد

بیش از 602 روستای استان بوشهر از ارتباط تلفنی برخوردارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: بیش از 602 روستای استان بوشهر از ارتباط تلفنی، دفاتر خدمات ارتباطی و ICT برخوردار هستند.

بیش از 602 روستای استان بوشهر از ارتباط تلفنی برخوردارند

سید عبدالحسین افتخاری ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس در بوشهر به روند رو به رشد مشترکین تلفن همراه و ثابت در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 338 هزار شماره تلفن همراه و 288 هزار مشترک تلفن ثابت با ضریب نفوذ 29.75 درصد در استان بوشهر وجود دارد.

وی افزود: هم‌اکنون ظرفیت MSC ما در استان بوشهر تعداد 900 هزار شماره است و تعداد سایت‌های تلفن همراه در سطح استان بوشهر 433 BTS است که تعداد 750 هزار مشترک با ضریب نفوذ 77.29 درصد در خوی جای داده که تقریبا استان بوشهر در جایگاه اول کشور قرار گرفته است.

افتخاری تصریح کرد: تا الان 79 سایت دیتا در 79 مرکز شهری و روستایی استان بوشهر وجود دارد که 31 هزار و 934 پورت نصب شده و تعداد 1544 پورت نیز واگذار گردیده و مشترکینی که از شرکت مخابرات استان بوشهر در سال جدید ADSL دریافت کرده‌اند به بیش از 1500 مشترک با ضریب نفوذ 34.9 درصد می‌رسد.

سید عبدالحسین افتخاری گفت: اکنون بیش از 700 مدرسه در استان بوشهر از اینترنت برخوردارند و 588 بانک متصل به شبکه فیبر نوری برای بانک‌داری الکترونیک در استان بوشهر اجرا شده است.

وی بیان کرد: بیش از 602 روستای استان بوشهر از ارتباط تلفنی برخوردارند و تا الان 77 دفتر خدماتی ارتباطی و 214 دفتر ICT روستایی در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر اظهار کرد: چیزی حدود 2 هزار 460 کیلومتر فیبر نوری در دو بخش فیبر زیر ساخت کشوری و فیبر هم مسیری در استان بوشهر وجود دارد.

افتخاری افزود: هم‌اینک در استان بوشهر یک سوئیچ NGN که در آن آی‌پی بیس وجود دارد، که بیش از 30 هزار شماره بر روی آن نصب شده است و چهارمین سوئیچ کشوری می‌باشد که شرکت مخابرات استان بوشهر آن را خریداری، نصب و به بهره‌برداری رسیده و اولین سوئیچی است که در کشور زیر بار رفته است.

وی یادآور شد: یک GSM روستایی در استان بوشهر نصب و راه‌اندازی گردیده که 35 هزار پورت را تحت شبکه خود قرار داده و در کنار آن خدماتی نظیر SMS و GPRS تا شعاع 10 کیلومتری با تعرفه تلفن ثابت ارائه می‌دهد.

افتخاری در ادامه عنوان کرد: هم‌اکنون چهار مرکز BTS در سکوهای نفتی نصب و راه‌اندازی شده که 705 کیلومتر مرز آبی را خدمات پوشش شبکه تلفن همراه به شناورهای صفاری و صیادی ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر ادامه داد: تا الان چیزی حدود 3 هزار 108 دستگاه تلفن همگانی در سطح استان بوشهر نصب شده و مورد بهره‌برداری مردم قرار گرفته است.

وی اشاره کرد: ما در استان بوشهر با ایجاد یک سیستم صورت حساب آنلاین این امکان را برای مردم در سطح استان فراهم کرده‌ایم که بتوانند نسبت به دریافت صورت حساب و پرداخت قبوض تلفن خود اقدام کنند.

افتخاری با بیان اینکه ما در زمینه گسترش خدمات مخابراتی و دیتا در استان بوشهر دچار مشکلاتی هستیم عنوان کرد: مهمترین مشکل موجود در زمینه تلفن ثابت در سطح استان است که بیشتر مشترکین، تلفن ثابت خود را از طریق PCM دریافت می‌کنند، که این مشترکین نمی‌توانند از ADSL استفاده نمایند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات استان بوشهر برای رفع این معضل قراردادی به مبلغ بیش از 3 میلیارد تومان با سه پیمانکار بسته است که کار کابل‌کشی شبکه تلفن ثابت در شهر بوشهر را انجام دهند، ولی به دلیل ضعف پیمانکار و عدم اخذ به موقع مجوز پیمانکار توانستیم تاکنون فقط 50 کیلومتر در شهر بوشهر کابل‌کشی شبکه انجام دهیم که آمار مناسبی نمی‌باشد.

سید عبدالحسین افتخاری افزود: به صورت کلی بیش از 30 هزار مشترک ADSL در استان داریم که از اینترنت پر سرعت خصوصی که از طریق شرکت مخابرات استان بوشهر برقرار شده است استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر تصریح کرد: هم‌اینک تمام جاده‌های اصلی استان بوشهر از نعمت برقراری شبکه تلفن همراه برخوردار هستند به جزء سه راهی بندر سیراف تا جم به استثنای بخش‌های دیگر این مسیر که تجهیزات مورد نیاز آن نصب شده و در صورت تامین برق مورد نیاز به زودی راه‌اندازی خواهند شد.

افتخاری گفت: بیش از 560 روستا در استان بوشهر تاکنون می‌توانند از طریق تلفن همراه ارتباط بگیرند و مشترکینی که با تلفن همراه خود در آن مناطق GSM روستایی واقع می‌شوند، از طریق رومینگ سرویس‌دهی خواهند شد.

افتخاری با اشاره به شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد: امسال بحث تکمیل فیبر هم مسیری در سطح استان و ایجاد شبکه گسترده شمال به جنوب استان بوشهر در برنامه‌های خود داریم.

وی بیان کرد: بحث ارتقاء کمی و کیفی شبکه موبایل، اجرای فیبر نوری از کنگان به منطقه ویژه پارس جنوبی و جم و توسعه شبکه زیرساختی مخابرات از دیگر اهداف ما در سال جدید است.

افتخاری در پایان اذعان کرد: هم‌اینک شرکت مخابرات استان بوشهر آماده واگذاری ADSL در 75 مرکز مخابراتی در استان بوشهر است که از اول سال 91 تاکنون به بیش از 1500 مشترک، ADSL واگذار شده است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول