اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

فصل جدیدی بین کشورهای واقع در جاده ابریشم رقم می‌خورد

خبرگزاری فارس: استاندار‌ آذربایجان‌شرقی گفت:‌ برگزاری اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم فصل جدیدی از روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی بین کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم را رقم خواهد زد.

فصل جدیدی بین کشورهای واقع در جاده ابریشم رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی شب گذشته در دیدار با "آناتولی ایوانویج" که به همراه هیئت اوکراینی برای شرکت در اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم به تبریز سفر کرده است، گفت: برگزاری اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم تصویری درست و واقعی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای ایران به‌ویژه آذربایجان‌شرقی را به جهانیان ارائه کرد.

وی افزود: با وجود تبلیغات منفی غرب برگزاری موفق این اجلاس و حضور اکثر کشورهای واقع در جاده ابریشم توانایی‌ها و ظرفیت ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

بیگی بر تعمیق و گسترش روابط با استان "جرنیگف" اوکراین تاکید کرد و افزود: روابط ایران و اوکراین می‌تواند علاوه بر زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی در زمینه فرهنگی و علمی نیز گسترش یابد.

استاندار ‌آذربایجان‌شرقی تجارت را نیازمند اعتمادسازی بین کشورها عنوان کرد و از هیئت اوکراینی خواست با ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی در این سفر آشنا شوند.

بیگی با بیان ظرفیت‌های بالای خودروسازی استان گفت: آذربایجان‌شرقی توانسته به ظرفیت ساخت 200 هزار دستگاه خودروی پژو 206 در سال دست یابد که این توانایی قابل انتقال به کشورهایی همچون اوکراین است.

استاندار‌ آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی با اوکراین شد و گفت: ایران آمادگی پذیریش دانشجو  را دارد.

آناتولی ایواونویچ رئیس شورای استان جرینگف اوکراین نیز در این دیدار گفت: این استان دومین استان از نظر مساحت زمین در اوکراین است.

وی به ظرفیت‌های خوب در زمینه کشاورزی و دامداری استان جرینگف اشاره کرد و گفت: این استان رتبه نخست تولید شیر و گوشت را در این کشور دارد.

ایواونویچ همچنین به قابلیت‌های دیگری همچون رادیوسازی و ساخت ترکیبات شیمیایی در این استان اشاره کرد و خواستار تقویت ارتباطات اقتصادی و تجاری با آذربایجان‌شرقی شد.

ایوانوویچ همچنین خواستار بازدید از دانشگاه‌ها و کارخانه‌های شیر پاستوریزه و لبنیات تبریز شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول