اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

جاده ابریشم گسترش همگرایی در منطقه را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حجم بزرگی از بازرگانی به کشورهای در مسیر جاده ابریشم تعلق دارد،‌ گفت: جاده ابریشم به‌دلیل اهمیت استراتژیک گسترش همگرایی در منطقه را رقم می‌زند.

جاده ابریشم گسترش همگرایی در منطقه را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در آیین گشایش سومین اجلاس بین‌المللی بازرگانان جاده ابریشم در تالار پتروشیمی تبریز اظهار کرد: جاده ابریشم در واقع قدیمی‌ترین راه مواصلاتی جهان است که عمری به قدمت شکل‌گیری تمدن میان قبایل بشری دارد.

وی افزود: جاده ابریشم به‌عنوان راهی برای مبادلات فرهنگی، اقتصادی و تمدنی پل ارتباطی بین چین و کشورهای آسیا، اروپا و آفریقا بوده که نه تنها مسیر انتقال کالا بلکه مسیری برای تبادل ایده‌ها، اندیشه‌ها و فرهنگ کشورها بوده است.

علیرضابیگی تصریح کرد: نخستین اجلاس بازرگانان جاده ابریشم با حضور 12 کشور در ترابوزون ترکیه شکل گرفت که اجلاس دوم در 2011 مجدداً در ترکیه برگزار شد و در آن اجلاس قرار شد که دور سوم آن در تبریز برپا شده و اجلاس چهارم در کشور چین باشد.

وی افزود: اجلاس جاده ابریشم به‌صورت سالانه در سه کشور چین، ترکیه و ایران برگزار خواهد شد چراکه این سه کشور ضمن داشتن نقش موثر در امر تجارت منطقه، نقش مهمی در احیای جاده ابریشم داشته است.

بیگی با اشاره به اینکه جاده ابریشم به‌دلیل اهمیت استراتژیک خود گسترش همگرایی در منطقه را رقم خواهد زد، گفت: حجم بزرگی از بازرگانی به کشورهای در مسیر جاده ابریشم تعلق دارد که توسعه حمل‌و‌نقل مسافر و کالا برای بسط تجارت بین ملت‌ها در دستور کار قرار دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: ایران در مناسبات خود با کشورهای جاده ابریشم خواهان همکاری مردم و دولت‌های منطقه است.

وی گفت: هم‌اکنون با افتتاح خط هوایی تبریز- ارزروم، گام‌های اولیه برداشته شده است که خواهد توانست حمل کالا و مسافر را از اسلام‌آباد به ایران و ترکیه رقم زده و آغاز خوبی برای احیای جاده ابریشم باشد.

بیگی یادآور شد: برگزاری این اجلاس فصل جدیدی از روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی بین کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم را رقم خواهد زد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌‌های اقتصادی و تجاری، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای دستیابی به بازارهای جدید صادراتی، توسعه بازارهای هدف، تبادل نظر فنی و تجاری بین‌ تجار شرکت‌کننده، ارتقای همکاری‌های تجاری و بازرگانی و فراهم‌سازی زمینه عقد قراردادهای تجاری بین‌ کشورهای شرکت‌کننده را از اهداف برگزاری سومین اجلاس بین‌المللی بازرگانان جاده ابریشم عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد نتایج این اجلاس در تفاهم‌نامه‌هایی که هیئت‌های شرکت‌کننده منعقد می‌کنند، نمود یابد.

سومین اجلاس بین‌المللی بازرگانان جاده ابریشم صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنان اقتصادی، تجار و مقامات دولتی 18 کشور جهان در تبریز آغاز به‌ کار کرد.

شرکت‌کنندگان در نخستین روز از این اجلاس دو روزه، در 10 میز تخصصی به مذاکره و بررسی پیشنهادهای یکدیگر خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول