اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی:

شهید کربلایی فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل سوم منتقل کرد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی (ع) اهواز گفت: یکی از کارهای بزرگ شهید سید احمد موسوی کربلایی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب بود.

شهید کربلایی فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل سوم منتقل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام کاظم بهرام ظهر امروز در آیین تشییع پیکر پاک شهید سید احمد موسوی کربلایی در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگ پاسداران عزیز تلاش برای رضای خدا و جانفشانی در راه سربلندی اسلام است.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های پاسداران این است که در میان مردم هستند و برای اینکه کشور با عزت مدیریت شود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند تا جایی که جان خود را دراین راه از دست می‌دهند.

این مقام مسئول در سپاه امام علی (ع) اهواز تصریح کرد: پاسداران ما بدون هیچ منت و مزدی در مسیر حق گام برمی‌دارند و به خاطر همین است که خداوند متعال محبت آنها را در دل مردم قرار می‌دهد.

وی در ادامه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام دفاع مقدس گفت: به قول شهید باکری پاسدار باید آنقدر در راه خدا و خدمت به مردم تلاش و ایثار کند و شبانه روز نشناسد تا در این راه جان خود را فدا کند.

بهرام در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از خصوصیات شهید موسوی کربلایی پرداخت و ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ شهید موسوی کربلایی این بود که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب منتقل کرده است.

وی گفت: پیامی که ایثار و شهادت رزمندگان اسلام باید بگیریم این است که هر جا انقلاب، ولایت و بشریت نیاز به اثرگذاری داشت، پاسداران در وسط میدان هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی (ع) اهواز در پایان با قدردانی از همه مردم و مسئولان برای شرکت در تشییع شهید موسوی کربلایی افزود: امیدوارم که ما هم بتوانیم راه شهدا را که همان پیروی از ولایت و رهبری است را ادامه دهیم.

شهید سید احمد موسوی کربلایی از جانبازان 70 درصد خوزستانی بود که در سال 1344 در شهرستان آبادان دیده به جهان گشود.

وی از رزمندگان عملیات های بدر، خیبر، والفجر مقدماتی، والفجر 8 ، کربلای 4 و کربلای 5 بود و نخستین بار در عملیات والفجر مقدماتی مجروح و بار دیگر در تاریخ 21 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 و منطقه عملیاتی شلمچه به دلیل استفاده دشمن از سلاح‌های غیر مجاز، از تمام نقاط بدن شیمیایی شد و در تاریخ 31 خرداد 1391 بر اثر شدت جراحات ناشی از مصدومیت شیمیایی در استان گیلان  شربت شهادت نوشید.

از این شهید دو فرزند به نام های سید محمدحسین 14 ساله و سید مهدی 9 ساله به یادگار مانده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول